Mopar ATF+4 je kvapalina pre automatické prevodovky OEM produkt od Fiat Chrysler Automobiles (predtým Chrysler Group) pre širokú škálu automatických prevodoviek vo vozidlách pod koncernovými značkami Chrysler, Jeep, Dodge a RAM. Mopar ATF+4 je charakteristický svojimi vysoko kvalitnými základovými olejmi v kombinácii s veľmi vysokým viskozitným indexom (VHVI) a jedinečným balíkom aditív. Ak ste používateľom alebo vlastníkom vozidla a oceňujete používanie produktov značky Mopar pre svoje vozidlo, potom je Mopar ATF+4 tým pravým olejom do automatickej prevodovky pre vaše vozidlo!
Široká škála aplikácií, vrátane automatických prevodoviek
- Kvapalina pre automatickú prevodovku Mopar ATF +4 je navrhnutá tak, aby poskytovala mazanie automatickej prevodovky "na celý život" za normálnych jazdných podmienok.
- Okrem automatických prevodoviek sa kvapalina pre automatickú prevodovku ATF +4 používa aj v mnohých manuálnych prevodovkách, systémoch posilňovača riadenia (po roku 1998) a diferenciáloch.
- Ak chcete použiť vhodné mazivo, vždy sa riaďte informáciami v príručke k vozidlu alebo nás kontaktujte. Naši pracovníci technickej podpory vám radi pomôžu!
Vhodné pre mnoho vozidiel Chrysler, Jeep, Dodge - až na výnimky!
Okrem mnohých iných modelov vozidiel je Mopar ATF+4 k dispozícii aj v 4 až 6-stupňových automatických prevodovkách, ako aj v starších 3-rýchlostných prevodovkách s meničom v modeloch Chrysler:
- Chrysler (Grand) Voyager
- Chrysler 300
- Chrysler PT Cruiser
- Chrysler Sebring
Okrem veľkého počtu vozidiel Dodge týchto modelov:
- Dodge Caliber
- Dodge Journey
- Dodge Nitro
- Dodge Avenger
- Dodge Challenger
- Dodge Charger
- Dodge Magnum
- Dodge RAM
Modely Jeep tiež
- Jeep Cherokee
- Jeep Grand Cherokee
- Veliteľ džípu
- Jeep Compass
- Jeep Wrangler
Prevodový olej ATF+4.
- Pri výbere správneho oleja do automatickej prevodovky sa prosím riaďte pokynmi v príručke k vozidlu.
- Najmä vo veľkom počte novších vozidiel uvedených modelov sú inštalované iné automatické prevodovky, v ktorých sa nesmie používať olej do automatickej prevodovky ATF+4!
- Spätne kompatibilný s ATF+, ATF+2 a ATF+3
Mopar ATF+4 je nástupcom predchádzajúcich produktov ATF+, ATF+2 a ATF+3, ktoré už nie sú dostupné ako OEM produkt, pretože kvapalina pre automatickú prevodovku ATF +4 je plne spätne kompatibilná.
Po počiatočnom úsilí zo 40. rokov 20. storočia vývojové práce hlavných výrobcov automobilov na kvapaline pre automatickú prevodovku v 80. rokoch neustále naberali na intenzite. Okrem produktov značiek Ford, GM a Toyota predstavil Chrysler kvapalinu pre automatickú prevodovku „ATF+“ so špecifikáciou Chrysler MS-7176. V súlade s rýchlym technickým vývojom po „ATF+“ v rokoch 1993 a 1997 rýchlo nasledovali špecifikácie Chrysler MS-7176D a Chrysler MS-7176E, ktoré boli zavedené ako „ATF+2“ a „ATF+3“ kvapaliny pre automatické prevodovky. . Významné pre tieto dva ďalšie vývojové trendy pôvodného ATF+ bolo zlepšenie šmykovej stability týchto olejov, teda minimalizácia straty viskozity so zvyšujúcim sa tepelným zaťažením.
Technický dokument SAE 982674 ukazuje nasledujúce šmykové straty z 20-hodinového šmykového testu KRL:
- Chrysler MS-7176D ATF+2: 32 %
- Chrysler MS-7176E ATF+3: 14 %
Pre priame porovnanie test poskytuje aj výsledky pre porovnateľné špecifikácie GM Dexron III a Ford Mercon V:
- GM Dexron III: 40 %
- Ford Mercon V: 19 %
Obrovské zlepšenie šmykovej stability z ATF+2 na ATF+3 možno pripísať použitiu vtedy nového základového oleja skupiny II, ako aj šmykovo stabilný zlepšovač indexu viskozity vyvinutý spoločnosťou Lubrizol (v skratke VI zlepšovač).
Ďalšie vylepšenie dosiahol olej ATF+4 so špecifikáciou Chrysler MS-9602, ktorý sa od roku 1998 plnil z výroby do automatických prevodoviek. Použitím základného oleja Texaco skupiny III a vylepšeného prípravku na zlepšenie indexu viskozity od Lubrizol Corporation má olej pre automatickú prevodovku ATF+4 stratu v šmyku iba 10 %.
Okrem ďalšieho zlepšenia šmykovej stability sa vývoj kvapaliny ATF+4 zameral aj na zlepšenie oleja pre automatickú prevodovku ATF+3 z hľadiska jeho životnosti. Najmä „Test proti otrasom“ uvedený v technickom dokumente SAE 982674, ktorý skúma správanie oleja pre automatickú prevodovku v závislosti od najazdených kilometrov z hľadiska jeho potenciálu spôsobovať trhanie pri prevádzke prevodovky, tu vykazuje významné zlepšenia:
- Pri oleji automatickej prevodovky ATF+3 Ak po 30 000 míľach dôjde k citeľnému trhaniu prevodovky, olej ATF+4 dosiahne rovnakú hodnotu až po 100 000 míľach.