Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Putinov bombový kryt verzus Bidenova beštia

Pre každého z nás sú autá jednou z najväčších vášní. Radi sledujeme okoloidúce luxusné autá, slintáme nad novinkami našich obľúbených značiek, staráme sa o svoje tátoše najlepšie ako to len vieme, a v konečnom dôsledku nedáme na svoje autá dopustiť. Ale čo najmocnejší ľudia dvoch najväčších krajín sveta, ktorí majú najbezpečnejšie autá na svete? Áno, o ich vládne limuzíny sa stará niekto iný a nemusia byť ani nadšencami ako my. Určite je ale zaujímavé sa pozrieť na to, ako sú ich autá zabezpečené, čo majú pod kapotou, ako vyzerajú, a ktoré je to lepšie. Poďme sa spolu pozrieť na porovnanie dvoch pojazdných pevností.

Putinov Aurus Senat

 

V minulosti, za čias Sovietskeho zväzu, mali komunistickí predstavitelia krajiny v obľube domáce značky vozidiel ZIS a ZIL. Sovietske značky časom začali výrazne zaostávať a tak sa do popredia dostávali západné modely, ako napríklad Mercedes Benz S 600 Pullman Guard. Vladimír Putin v roku 2012 odštartoval projekt Kortež, na vývoj ruského luxusného auta na obraz Rolls-Royce. V roku 2018 bola úspešne predstavená prvá limuzína Aurus Senat L 700, ktorá sa stala oficiálnym prezidentským vozidlom. 

aurus-senat-01-nestandard1.jpg

 

Názov značky Aurus je spojením značiek zlata a Ruska (Au-rus). Na jej vývoji okrem výskumného ústavu NAMI, pracovalo niekoľko zahraničných firiem (napríklad na motore pražská pobočka Porsche Engineering). Celkové náklady na zavedenie novej značky boli vyčíslené na 165 milióna eur. Okrem prezidentského modelu L 700 značka vyrába aj komerčnejšiu verziu Senatu S 600 (používa sa aj na vojenské prehliadky). Do minulého roka išlo výlučne o ručnú výrobu. Momentálne sa vyrábajú automobily v meste Jelabuga (Rusko) v závode spoločnosti Sollers. V tomto roku bolo v pláne zahájiť expanziu áut na Blízky východ a časom do severnej Afriky a do Číny (počítalo sa aj s Európou, ale kvôli prebiehajúcemu konfliktu došlo k pozastaveniu plánovaného exportu).

 

A čo ponúka samotný vládny voz? Pod kapotou je hybridný pohon s bi-turbom V8 s objemom 4,4l a výkonom 598 koní (NAMI pravdepodobne vyrába 6,6l motor s V12 a výkonom až 857 koní). Auto dokáže dosiahnuť rýchlosť 100 km pod 6 sekúnd (maximálna rýchlosť približne 160 km/h) a k dispozícii je 9 stupňová automatická prevodovka. Samotná limuzína je dlhá 6,7 m a váži okolo 7 ton. Interiér je v bielej koži, na dverách je našitý ruský znak a na oknách sa nachádzajú malé závesy. Samotné čelné okno je hrubé cca 63 cm kvôli bezpečnosti. Sedačky sa v prípade útoku dokážu sklopiť tak aby bola zaistená čo najväčšia bezpečnosť prezidenta. Samozrejmosťou je špeciálne odsávanie, ktoré zabráni vdychu jedovatých plynov. Limuzína dokáže ochrániť aj v prípade jej ponorenia pod vodu, kedy si prezident môže počkať na záchranu v pohodlí. Auto je opancierované a zabezpečené proti výbuchu bomby, či pozemnej míny (12,7 cm pancier). Pneumatiky sú vystužené oceľou, aby nedošlo k ich prestreleniu. Cena ako aj ďalšie informácie sú samozrejme utajované. 

 

Bidenova The Beast

 

Americká vládna limuzína, ktorá ma pomenovanie The Beast, je jediným originálom. Komerčné verzie sa nevyrábajú a väčšinou staršie vozidlá slúžia aj naďalej na presun iných VIP osôb a neskôr sa likvidujú (aby neunikli utajované informácie). V minulosti sa na prevoz prezidentov USA využívali značky Lincoln alebo Cadillac.

the-beast.png

 

Bidenova Beast je model One značky Cadillac, na výrobe, ktorého spolupracoval General Motors s tajnými službami USA. Cena limuzíny bola približne 1,5 milióna dolárov. Oproti ruskému Senatu je kratšia (5,5m) a ľahšia (7 ton). Čo je pod kapotou je utajované, no vedú sa špekulácie, že by mohlo ísť o benzínový osemvalec s objemom 6,6 l a výkonom 598 koní alebo osemvalec s 8,1 l a s výkonom 557 koní. Maximálna rýchlosť je niekde na úrovni 95-97 km/h, ktorú dokáže vozidlo dosiahnuť za 15 sekúnd. 

 

Zvonku je pod karosériou 20 cm pancier na ochranu pred bombami a streľbou. Podvozok je chránený kombináciou ocele, hliníka, titánu a keramiky. Nádrž s palivom je tiež opancierovaná a potiahnutá špeciálnou penou aby v prípade útoku nedošlo k jej explózií. Pneumatiky sú vystužené kevlarom a v prípade prederavenia dokáže limuzína jazdiť na zosilnených rafikoch. Zaujímavé sú zadné dvere, ktoré údajne vážia ako dvere dopravného Boeingu 757 (manipulovať s nimi môžu len agenti U.S. Secret Service). Okná majú 5 vrstiev skla a polykarbonátu (čelné 15 cm a bočné 13cm hrubé). Okná sa nedajú stiahnuť dole, okrem vodičovho, ktoré to umožňuje maximálne o 8 cm. Prezident dokáže z auta komunikovať na diaľku s viceprezidentom a s Pentagonom. V prípade núdze je po ruke vo dverách odložená brokovnica. V aute sa nachádzajú rôzne pomocné zariadenia a dokonca aj krv v prípade potreby transfúzie. Vládny voz by sa dal prirovnať k vozom Jamesa Bonda. Dokáže vypúšťať slzný plyn, dymovú clonu a vystreľovať riadené strely. Kabína s prezidentom je utesnená tak aby zabránila biologickému, chemickému útoku alebo radiácií. Nechýbajú ani kamery s nočným videním, kyslíkový systém alebo automatický hasiaci systém. Spolu s prezidentom je v zadnej časti priestor pre ďalších 4 ľudí. A čo by sa stalo keby sa rozhodnete otvoriť dvere? Nakoľko ste nepovolaný dostali by ste dávku 120 voltov. 

 

V prípade amerického prezidenta sa využívajú vždy na presun dva vozy, aby sa nevedelo, v ktorom konkrétne cestuje. Súčasťou kolóny je približne 30 – 40 áut. Ruského prezidenta sprevádza menšia kolóna, ktorej súčasťou sú pancierované mikrobusy značky Arsenal. Lídri, kvôli organizačnej a finančnej náročnosti presúvania sa vládnymi vozmi dávajú prednosť iným spôsobom dopravy (napríklad vrtuľníky).  

 

Tak čo, v ktorej z týchto dvoch limuzín by ste sa chceli previezť? V Cadillacu alebo v Auruse? Za nás v určite v oboch!

maxresdefault-35.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

bmw-znacka.jpg

BMW značka: vznik, história, TOP modely a aktuálna ponuka

Zrod značky BMW, ktorá sa v súčasnosti pýši titulom jedného z vedúcich hráčov na poli automobilového priemyslu, siaha až do roku 1916. Počiatky tohto giganta v oblasti výroby sú v nemeckom Mníchove. Bavarian Motoren Werke, známe skôr pod skratkou BMW, má za sebou viac ako storočie vývoja, počas...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS