Upozornenie
Výňatok z: § 36 nemeckých predpisov o cestnej premávke (StVZO), pokyny na hodnotenie a opravy poškodených pneumatík, z 8. februára 2001
Kombinované súpravy na opravu
- Opravné časti skladajúce sa z výplne otvoru a záplaty.
3. Základné požiadavky
3.1 Pred opravou musí byť každá pneumatika demontovaná z disku, aby sa posúdilo poškodenie a vykonali opravy. Výnimkou sú pneumatiky, ktoré sú jasne poškodené len na vonkajšej strane...
3.4 Poškodená oblasť sa musí odkryť a vyčistiť vhodným nástrojom.
3.5 Poškodené pneumatiky, ktoré boli predtým opravené núdzovým prostriedkami, sa nemôžu opravovať.
3.6 Nie je povolené vložiť vzdušnicu bez opravy poškodenej pneumatiky.
4. Vykonanie opravy
Štandardne sa kanálik prepichnutia vyplní surovou gumou, ktorá je vulkanizovaná za tepla alebo za studena. Vnútorná strana pneumatiky sa potom zakryje záplatou. Na vyplnenie otvorov vytvorených prepichnutím behúňa sa môžu použiť aj vopred vulkanizované gumové výplne spolu so záplatami.
Pre jednotlivé druhy pneumatík platí:
Motocyklové pneumatiky
- Na motocyklových pneumatikách sú opravy defektov použitím kombinovaných lepiacich uzáverov povolené v prípade poškodených plôch do priemeru maximálne 6 mm.
- Opravy motocyklových pneumatík poškodených mimo oblasti behúňa nie sú povolené.
Pneumatiky osobných vozidiel a prívesov
- Na oblasti behúňa sú opravy defektov použitím kombinovaných lepiacich uzáverov povolené v prípade poškodených plôch do priemeru maximálne 6 mm.
- Opravy gumy v oblasti pätky sú povolené len v prípade, ak nebol poškodený materiál výstuže.
Pneumatiky úžitkových vozidiel a pneumatiky s koeficientom zaťaženia < 122 na úžitkových vozidlách a ich prívesoch
- Na oblasti behúňa sú opravy defektov použitím kombinovaných lepiacich uzáverov povolené v prípade poškodených plôch do priemeru maximálne 6 mm.
- Opravy gumy v oblasti pätky sú povolené len v prípade, ak nebol poškodený materiál výstuže.
Pneumatiky s koeficientom zaťaženia ≥ 122 na úžitkových vozidlách a ich prívesoch
- Na oblasti behúňa sú opravy defektov použitím kombinovaných lepiacich uzáverov povolené v prípade poškodených plôch do priemeru maximálne 10 mm. Opravy gumy v oblasti pätky sú povolené len v prípade, ak nebol poškodený materiál výstuže (kostra pneumatiky alebo kordová vrstva).
- Pokyny na použitie sú odporúčania založené na testoch, ktoré sme vykonali, a na našich skúsenostiach. Pred každou aplikáciou vykonajte vlastné testy. Vzhľadom na veľký počet aplikácií a podmienok skladovania a spracovania nepreberáme žiadnu zodpovednosť za výsledok konkrétnej aplikácie.