Klasifikácia API je norma, ktorá rozlišuje motorové oleje podľa typu motora na zážihové (benzínové) označené písmenom "S" (Servise) a vznetové (naftové), označené písmenom "C" (Commercial). Výkonnostný stupeň je vyjadrený pre daný typ motora ďalším písmenom (od "A" vyššie). V zásade platí, čím je toto písmeno v abecede ďalej, tým kvalitnejší je olej. Ak je ako prvá uvedená špecifikácia "S", je olej určený prioritne pre benzínové motory, ak "C", potom je určený pre naftové motory.
Označovanie motorových olejov podľa klasifikácie API:
E - oleje pre veľmi vysoké namáhanie, splňujúce požiadavky výrobcov motorov vyrobených od roku 1971do roku 1979
SF- oleje pre veľmi vysoké zaťaženie motorov vyrobených v rokoch 1980 až 1989, oproti SE lepšia oxidačná stabilita a ochrana proti tvorbe usadenín
SG - oleje pre motory po roku 1989, splňujúce najprísnejšie požiadavky na minimalizáciu opotrebovania a zníženie tvorby kalov
SH - vlastnosti ako SG, testované podľa náročnejšieho skúšobného protokolu CMA (CMA- Chemical Manufakturers Association)
SJ - špecifikácia olejov pre zážihové motory, ktorá zohľadňuje najprísnejšie emisné limity a nároky na úsporu paliva
SL - pre všetky súčasné motory aj staršie motory. Kategória zavedená v roku 2001
SM - pre všetky súčasné motory. Kategória zavedená 30. novembra 2004.Oleje klasifikácie SM obsahujú aditíva na zníženie oxidácie oleja, zníženie opotrebenia a aditíva zlepšujúce vlastnosti oleja za nízkych teplôt
CC - oleje pre mierne preplňované vznetové motory pracujúce v stredne náročných a náročných podmienkach, obsahujúce protikorózne prísady a prísady brániace tvorbe vysokoteplotných usadenín (pre modely 1964 - 1970)
CD - oleje pre vysoko zaťažované, preplňované vznetové motory s kompresorom pracujúce pri vysokých otáčkach a s rôzne kvalitným palivom, obsahujú prísady brániace tvorbe vysokoteplotných usadenín a korózii ložísk (pre modely 1970 - 1979)
CE - oleje pre vysoko namáhané preplňované rýchlobežné motory s priamym vstrekovaním (pre modely od r. 1983)
CF - oleje pre motory s nepriamym vstrekovaním bez kontroly emisií, oproti CD vyššiu odolnosť proti tvorbe usadenín na pieste a korózii ložísk
CF-2 - oleje pre dvojtaktné motory vyžadujúce účinnú kontrolu oteru a tvorby usadenín
CF-4 - oleje pre štvortaktné motory ťažkých nákladných áut pracujúce s najvyšším stupňom preplňovania v najnáročnejších podmienkach, najmä pre ťažké ťahače v diaľničnej prevádzke (pre modely od r. 1990)
CG-4 - oleje pre štvortaktné vysokootáčkové motory áut pracujúce v najnáročnejších cestných i terénnych podmienkach. V súčasnej dobe najvyššia špecifikácia olejov pre vznetové motory
CH-4 - Zavedená v roku 1998. Pre vysoko-rýchlostné štvortaktné motory, pri ktorých je vyžadované splnenie výfukových emisných noriem z roku 1998. CH-4 oleje majú špeciálne zloženie pre použitie s palivom s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použitý namiesto CD, CE, CF-4 a CG-4 olejov.
CI-4 - Zavedená v septembri 2002. Pre vysoko-rýchlostné štvortaktné motory, pri ktorých je vyžadované splnenie výfukových emisných noriem roku 2004 zavedených v roku 2002. CI-4 oleje majú špeciálne zloženie a trvanlivosť pre používanie v motoroch s recirkuláciou výfukových splodín (EGR). Sú určené pre použitie v motoroch, ktoré používajú palivo s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použitý namiesto CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejov