Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Vynovený BMW bestseller

Po nedávnom predstavení nového radu 7, ktorého špecifikami sme sa zaoberali už minule, je tu ďalšia novinka z dielne známej nemeckej značky BMW. Tentokrát prichádza upgrade jednej z najpredávanejších sérii rady 3, ktorá prešla zmenou naposledy v roku 2019. Tá je úspešným ťahúňom v predajoch BMW už 45 rokov (momentálne tvorí 14% z celkového predaja), a od jej predstavenia v roku 1975 sa predalo neuveriteľných 16 miliónov áut tejto rady. Najúspešnejšou zo 7 generácií bola tá posledná, ktorá dokázala za 3 roky predať 1,1 miliónov kusov. Mníchovská automobilka touto radou aj naďalej dokazuje, že aj napriek veľkému trendu SUV a crossoverov, vie byť sedan v tomto prevedení stále zaujímavý a príjemný!

Design, ktorý je sexy

Designeri sa s exteriérom auta vyhrali, dali mu ostrejšie tvary nárazníkov a väčšie otvory pre prívod chladiaceho vzduchu. Auto tak pôsobí športovejším dojmom. Súčasťou prednej masky je aj naďalej špecifické rebrovanie chladiča, ktoré je prepojené v tvare ľadviniek. Na tie nadväzujú nové svetlomety, ktoré sú v tejto generácií užšie a posadené nižšie. Štandardne sú vo full-LED technológií, v prípade záujmu o adaptívne LED (modrý akcent svetiel) si musí zákazník priplatiť. Na zadnej časti došlo k zmene grafiky zadných svetlometov a vykúkajúce výfuky majú zväčšený priemer z 90 až na 100 mm.  

71a8764b8db3916a8c5d0aecdf3a5fed.png

Pre tých najväčších fanúšikov si značka za príplatok pripravila M Sport packet a M Sport Pro packet. M Sport packet dopĺňa prednú masku o šesťuholníkový otvor a zadnú časť o rozmerný difúzor. M Sport Pro packet toho prináša podstatne viac! Týmto packetom sa exteriér rozšíri o ľadvinky so sieťovým výpletom, červené strmene bŕzd a o svetlá s matným pozadím. Ide o prvky typické pre BMW M3, ktoré sa takto prenášajú aj do novej generácie rady 3.

 

Nové sú aj farby, ktoré si je možné aplikovať na vašu novú trojku. Možnosti sa rozrástli o Skyscraper Grey, M Brooklyn Grey, Frozen Pure či o Frozen Tanzanite. Je možné si však vybrať aj z ďalších 150 možností, ktoré ponúka BMW Individual. A nakoniec to najdôležitejšie z áut, kolesá. Tie sú v ponuke od 17 až do 19 palcov (v prípade M packetov sú v ponuke 18 palcové kolesá, ktoré spolupracujú so športovým podvozkom a variabilným riadením). 

 

Zmeny v interiéri

Interiér trojky prevzala značka od elektrického kupé i4. Na palubnej doske pribudla zahnutá obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 14,9 palcov, ktorá je známa aj ako BMW Curved Display. Vedľa nej, za volantom, má vodič digitálne budíky na obrazovke s uhlopriečkou 12,3 palca. Tieto novinky sú súčasťou štandardnej výbavy bez ďalších príplatkov.

 

S novým modelom prichádza aj nový operačný systém BMW Operating System 8, ktorý ma podporu 5G siete s príplatkovou eSIM. Táto inovácia prináša veľa možností, ako napríklad aktualizáciu softvéru vzduchom či hlasové ovládanie. Auto si vďaka inováciám dokáže pamätať napríklad polohu sedadla alebo nastavenie vonkajších spätných zrkadiel. Nový systém zároveň prináša prepojenie s vaším smartfónom. Na diaľku tak dokážete zamknúť a odomknúť, sledovať okolie automobilu či zaslať trasu do navigácie. V prípade plug in hybridov je možné na diaľku nastavovať nabíjanie (harmonogram nabíjania alebo úroveň dobitia). 

2022-bmw-i3-edrive35l-china-g20-3-series-facelift-preview-19.jpg

Aby to neostalo len pri technológiách, prestavbou prešiel aj stredový tunel. Ten sa značka rozhodla zjednodušiť a je na ňom podstatne menej fyzických tlačidiel (tradičné koliesko iDrive ostáva bez zmeny). V tejto časti zmizlo nastavovanie klimatizácie (to sa presunulo na dotykovú obrazovku) a pribudol malý joystick prevodovky doplnený o krídelka na volante na manuálne radenie. Vo všetkých modeloch môžete počítať s 8-stupňovou  automatickou prevodovkou.

 

K ďalším nemenej zaujímavým zmenám v interiéri patrí nová trojzónová klimatizácia, elektrochromatické spätné zrkadlo či navigácia BMW Maps. Za príplatok je možné doplniť svoju novú trojku o kožený volant, hliníkový dekor, športové sedadlá, audio systém Harman Kardon, nezávislé topenie alebo presklenú strechu.

 

Čo nájdeme pod kapotou?

Najprv potešíme všetkých fanúšikov benzínových a dieselových motorov. BMW sa ich neplánuje vzdať a v tejto rade ponúka širokú škálu áut na tento pohon. V prípade 4 valcov poháňaných 2,0 TwinPower Turbom sú v benzínovej variante v ponuke 318i (115kW), 320i (135kW) a 330i (180 kW). V dieselovej variante sú v ponuke 318d (110kW) a 320d (140 kW). V silnejšej 6 valcovej verzii s 3,0 TwinPower Turbom sú v ponuke M340i (275 kW), 330d (210 kW) a M340d (250 kW). Plug-in hybridy sú v ponuke 320e (150 kW) a 330e (215 kW). Súčasťou najvyšších modelov je pohon všetkých kolies xDrive, v prípade záujmu je možné dokúpiť aj pri slabších verziách. 

 

Vzhľadom na dôležitosť udržateľnosti je potrebné spomenúť, že značka nezabúda ani na ekologické riešenia. Rada 3 sa môže pochváliť vysokým podielom recyklovaných materiálov. Druhotné suroviny predstavujú približne 50% materiálu použitého v hliníkových odliatkoch a 16% termoplastov je recyklovateľných. 

 

Čo dodať na koniec? Nová rada 3 je inovatívna, pokroková a určite bude úspešná. Jej výrobu plánuje BMW odštartovať v júni. Globálny charakter radu 3 môžeme vidieť aj na tom, že jej výroba bude prebiehať nie len v domácom Mníchove, ale aj v Mexiku či v Číne. A aký je váš názor na najobľúbenejší voz nemeckej legendy?

Snímka obrazovky 2022-05-24 o 20.12.41.png
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

citroen-znacka.jpg

Citroën značka: jej vznik, historické modely a súčasnosť

Od revolučných začiatkov v rukách André Citroëna v roku 1919 až po dnešné moderné dizajny, značka Citroën neustále definuje inováciu a štýl v automobilovom priemysle. Každý model nosí pečať jeho dedičstva a aj preto sa Citroën stal synonymom pre kreativitu a technologický pokrok. Čo všetko ponúka...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS