Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Šesťvalec s manuálom a zadným náhonom. Nové BMW M2

Najúspešnejšie „eMko“ poslednej dekády prichádza s novou generáciou. Športová divízia BMW M pri oslave svojho 50. výročia oficiálne predstavilo ďalšiu horúcu novinku, ktorá sa určite bude páčiť všetkým autičkárom, milovníkom zadnokoliek a benzínovým nadšencom! Svojho nástupcu sa dočkalo najpredávanejšie kupé poslednej dekády mníchovskej automobilky. Privítajte spolu s nami nové BMW M2!

Kompaktné športové kupé

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-2.jpg

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-3.jpg

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-4.jpg

 

 

Kompaktné rozmery spolu s hnacím ústrojenstvom a technológiou podvozku prispôsobenou z modelov M3 a M4 (CLAR platforma) sú jadrom konceptu vozidla, ktorý dáva novej generácii dvojdverového modelu očarujúcu agilitu a ovládateľnosť. Výrazný charakterový profil sa prejavuje v expresívnom dizajne exteriéru s atletickými proporciami kupé. Nové BMW M2 pokračuje v rôznych atribútoch v tradícii značky športových modelov s kompaktnými rozmermi, ktorá začala v roku 1973 príchodom BMW 2002 turbo. Stavia tiež na úspechu svojho predchodcu, z ktorého sa po celom svete predalo takmer 60 000 kusov. 

 

Novinka sa snaží nadviazať na svojho úspešného predchodcu. Veľkostne je však o 119 milimetrov dlhšia, 16 milimetrov širšia a o 11 milimetrov nižšia oproti predchádzajúcej generácii. Rázvor nápravy narástol o 54 milimetrov, čo prináša priestrannejší interiér. Rozchod kolies sa vpredu zväčšil o 38 milimetrov a iba o 4 milimetre vzadu. Týmito novými úpravami nová M2 generácia pripomína technicky zmenšenú M4 v kompaktnejšej verzii.

 

Dizajn novinky z dielne mníchovskej automobilky prichádza s veľkou bezrámovou mriežkou chladiča s horizontálnymi lištami, ktorá sa spája s trojdielnym spodným prívodom vzduchu s takmer pravouhlými obrysmi (známy M vzhľad). Po bokoch prednej časti sa nachádzajú bezrámové ľadvinky s takmer štvorcovými otvormi, čo pôsobí agresívne. Dizajn bol vypracovaný s dôrazom na prívod chladiaceho vzduchu a aerodynamickú rovnováhu. 

 

Z profilu si môžeme všimnúť, že došlo k rozšíreniu blatníkov a prahov, ktoré udávajú tón bočnému pohľadu. Typické emkové zrkadlá ostali zachované. Aj zadná časť nového BMW M2 pôsobí kompaktným a silným dojmom. Pridáva množstvo individuálnych prvkov v podobe pútavého spojlera na veku batožinového priestoru, vertikálne usporiadaných reflektorov, vložiek difúzora zadného spojlera a dva páry koncoviek výfuku, ktoré sú umiestnené ďaleko od vonkajších okrajov. Špecifické M kolesá majú vpredu priemer 18 palcov a vzadu 20 palcov. 

 

Zákazníci majú na výber päť lakov karosérie. V ponuke je nový modrý odtieň Zandvoort Blue a červený lak Toronto Red. Za príplatok je dostupná M Carbon strecha, ktorá znižuje hmotnosť vozidla o 6 kilogramov, a adaptívne LED svetlá. 

 

BMW M2 interiér

 

Z pohľadu vodiča je najvýraznejším interiérovým prvom najmodernejšia architektúra s digitálnym prístrojovým štítom a infotainmentom iDrive 8. Ako to už v nových automobiloch býva, na palubovej doske sa nachádzajú dva veľké dotykové obrazovky BMW Curved Display (12,3 a 14,9 palcov). Operačný systém spolu s obrazovkami boli navrhnuté pre intuitívnu interakciu medzi vodičom a vozidlom. Systém iDrive 8 umožňuje personalizáciu pomocou BMW ID a aplikácie My BMW, ako aj používanie osobnej eSIM vo vozidle. Integrácia smartfónu pre Apple Car a Android Auto je taktiež súčasťou štandardnej výbavy nového BMW M2 a nechýba ani 5G anténny systém pre optimalizované pripojenie. Vďaka M Drive Analyseru a stopkám M Laptimer môžete vyhodnocovať do detailov svoje jazdné výkony na okruhu.

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-5.jpg

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-6.jpg

Vodič a spolujazdec sú štandardne vítaní športovými sedadlami v dizajne špecifickom pre daný model z mikrovlákna Sensatec a Alcantara. Alternatívne sú k dispozícii M športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a perforovanými povrchmi v koži Vernasca s textíliou Sensatec. Je možné dokúpiť aj karbónové sedadlá, ktoré sú vyrábané z uhlíkovými vláknami vystuženého plastu. V tomto prípade sa zníži hmotnosť vozidla o 10,8 kilogramov!

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-7.jpg

Nové BMW M2 nie je len atraktívnym superšportom. Vo výbave nechýba ani výkonná audiosústava, navigácia BMW Maps či 3-zónová klimatizácia. Nechýba ani možnosť nastavenia jazdného režimu tlačidlom Setup na stredovej konzole. V prípade sklopenia zadných sedadiel viete v M2 previezť aj väčší náklad (390 litrov).

 

Čo sa schováva pod kapotou

 

Mníchovská automobilka sa pri novej generácii rozhodla pod kapotu zakomponovať radový 6-valec 3,0 TwinPower turbo, ktorý ma výkon 338 kW (460 koní) s točivým momentom 550 Nm. Svojim výkonom prekonáva predchodcu a dokonca najvýkonnejšiu limitovanú edíciu M2 CS. V štandardnej výbave je v ponuke 8-stupňová automatická prevodovka. Fanúšikovia manuálov si môžu dokúpiť 6-stupňovú manuálnu prevodovku. 

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-8.jpg

BMW M2 dokáže s automatickou prevodovkou dosiahnuť 100 km rýchlosť za 4,1 sekundy. Rýchlosť 200 km dokáže dosiahnuť za 13,5 sekundy. Manuálna prevodovka je pomalšia, pretože prevody sú pomalšie a má menej prevodových stupňov. V tomto prípade dosiahne vozidlo 100 km rýchlosť za 4,3 sekundy a 200 km rýchlosť za 14,3 sekundy. Treba podotknúť, že tieto zrýchlenia sú aj napriek váhe 1 800 kilogramov. Maximálna rýchlosť končí pri údaji 250 km/h, ale s balíkom M Driver Package zaúraduje obmedzovač pri rýchlosti 285 km/h. 

 

Výbava s automatickou prevodovkou má nižšiu spotrebu paliva, ktorá sa pohybuje 9,6 – 9,8l/100 km. V prípade manuálnej prevodovky je to 10 – 10,2l/100 km. Takéto auto si však kúpia zákazníci, ktorí neriešia spotrebu paliva a chcú si vozidlo naplno užiť. 

sestvalec-s-manualom-a-zadnym-nahonom-nove-bmw-m2-9.jpg

Predaj novinky bude spustený v apríli budúceho roka. Výrobu podľa informácii bude zabezpečovať mexický závod v San Luis Potosí. Zaujímavosťou je tiež, že si za manuálnu prevodovku zákazníci musia priplatiť (verzia s automatom bude lacnejšia, čo sa často nestáva). Predpokladaná cena by mala byť pri automate 72 000 eur. Za manuál si priplatíte približne 500 eur.

Šesťvalec s manuálom a zadným náhonom. Nové BMW M2.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

najlepsie-letne-pneumatiky-2024.jpg

Ako a podľa čoho vybrať najlepšie letné pneumatiky v roku 2024?

Zime sme už dávno dali zbohom a preto je najvyšší čas poobzerať sa po prezutí auta na letné pneumatiky. Aj v roku 2024 ponúka trh širokú škálu možností, preto by mal každý vodič vedieť, ako a podľa akých kritérií letné pneumatiky kúpiť. V nasledujúcich riadkoch vám poradíme, ako na výber...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS