Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Praga Bohema – český hyperšport, z ktorého vyrobia len 89 kusov

Automobilovú značku Praga si staršie ročníky pamätajú ako slovenskú značku. Dnes ide o českú spoločnosť Praga Cars, ktorá je známa výrobou okruhových špecialít, o čom svedčí najmä ich model R1. Jej automobily sú postavené na tradičných českých koreňoch a vidieť to aj na ich novom aute s prívlastkom Bohema, ktoré bolo predstavené 23.11. Vozidlu už teraz môžeme dať prívlastok hyperšport s dych berúcim dizajnom. Bohemu výrobca špecifikuje trojicou slov – ľahkosť, karbón a benzín. Nech sa páči poďte sa spolu s nami na ňu pozrieť.

Okruhový špeciál, s ktorým môžete ísť na nákup

 

Keď sa na Bohemu zadívate, prvé čo vás napadne je, že určite ide o okruhový špeciál. Nenechajte sa však pomýliť. Nová Praga Bohema má homologizáciu, a keď na to príde kľudne s ňou môžete skočiť na nákup alebo sa zbaliť niekam na víkend. Tento automobil má dokonca hneď dva batožinové priestory, ktoré sú ukryté pred zadnými kolesami. Dokopy majú objem 100 litrov a podľa výrobcu sa do nich kľudne vojde aj napríklad výstroj jazdca (helma, kombinéza, topánky či rukavice). Vozidlu nechýbajú ani stierače, smerovky, držiak na mobil a nápoje či klimatizácia. 

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-1.jpg

Dychberúci dizajn Praga Bohemy

 

Základom automobilu je karbónový monokok, ktorý obopínajú karbónové panely karosérie. Karbónových dielov je na vozidle dokopy 56 a nachádzajú sa dokonca aj v kabíne. Karbón je teda pri Boheme materiálom číslo jedna. Pri konštrukcii vozidla boli na zníženie hmotnosti použitý tiež horčík a titán. 

 

Nízkej siluete Bohemy dominujú vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré sú na najdlhších konzolách aké ste kedy videli. Zadná časť je pritom bez samostatne stojaceho krídla (pre zachovanie aerodynamiky). Konštruktéri sa rozhodli zakomponovať zadný spojler priamo do línií auta. 

 

Praga Bohema dizajnom nápadne pripomína Aston Martin Valkyrie, či Murray T-50. Všetky tieto vozidlá definuje dizajn skonštruovaný tak, aby vzduch obtekal auto, aby boli ľahké, a aby mali čo najväčší maximálny prítlak. Karosériu Bohemy navrhol slovenský dizajnér a konštruktér Juraj Mitro, ktorý je známy hlavne vďaka roadsteru K1 Attack (pre Pragu nakreslil už napríklad model R1). 

 

O tom, že ide o špičkové auto svetovej úrovne, hovoria aj reklamné osobnosti, ktoré za Bohemou stoja. Na ladení samotnej techniky sa spolupodieľal slávny pretekár Ben Collins (Stig z Top Gearu). Ambasádorom značky Praga Cars je Romain Grosjean, ktorý novinku testoval na Slovakia Ringu. Práve bývalý pilot Formuly 1 mal stáť za zrodom myšlienky postaviť hyperšport tohto typu.

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-2.jpg

Špecifikácie hypešportu

 

Celková aerodynamika vozidla pri rýchlosti 250 kilometrov za hodinu generuje prítlačnú silu 900 kilogramov, čo je takmer na úrovni pohotovostnej hmotnosti. Pomáha to prototypu pri vyššej rýchlosti nevzlietnuť. 

 

Bohema skutočne neváži ani 1 tonu. Presná váha novinky je len 982 kilogramov. Tejto relatívne nízkej váhe, ktorá je pri hyperšporte potrebná, napomáha vyššie spomenuté využitie karbónu v konštrukcii. Dokonca aj samotné kotúče brzdového systému sú z karbón–keramiky s priemerom 380 milimetrov a so 6-piestikovými strmeňmi. Výsledná váha tak vôbec neprekvapuje. Hyperšport je postavený na 8" diskoch vpredu a 19" vzadu, obuté má pneumatiky Pirelli Trofeo R.

 

Milovníkov spaľovacích motorov určite poteší to, že novinka nebude mať žiadnu elektrickú verziu. V ponuke bude len čisto benzínová verzia. Motor je odvodený od šesťvalcovej 3,8-litrovej pohonnej jednotky z Nissanu GT-R s dvomi turbodúchadlami. Upravila ho britská spoločnosť Litchfield Engineering, čím mu zabezpečila celkový výkon 710 koní pri 6 800 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 725 newtonmetrov od 3 000 do 6 000 otáčok. Je to vôbec prvý krát, kedy Nissan dal niekomu oficiálne povolenie použiť túto pohonnú jednotku v inom aute a navyše zjavne neboli problémy ani s ďalšími úpravami.

 

Prage nevyhovovala pôvodná šesťstupňová dvojspojková prevodovka z Nissanu GT-R. Preto v Boheme nájdeme šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku Hewland s robotizovanou spojkou, takže môžete jazdiť buď ako s automatom, alebo v ostrom režime využívať jednotlivé stupne páčkami pod karbónovým volantom s integrovaným displejom.

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-4.jpg

Limitovaná edícia pre milionárov

 

Praga plánuje spustiť výrobu novinky v roku 2023. Prvé kusy by mali doraziť k zákazníkom počas  prvej polovice budúceho roka. Ak máte záujem dajte si pozor, pretože pôjde o limitovanú edíciu. Praga sa rozhodla, že z Bohemy vyjde len 89 exemplárov, čo odkazuje na výročie víťazstva automobilky behom prvého ročníka súťaže 1 000 míľ československých z roku 1933. Novinka sa bude predávať za 1,28 milióna eur.

 

Výrobca ešte množstvo detailov ladí a preto treba brať údaje o dynamike s rezervou. Praga však momentálne udáva zrýchlenie na 100 kilometrov za hodinu za menej ako 2,3 sekundy a maximálnu rýchlosť viac ako 300 kilometrov za hodinu. Tak čo previezli by ste sa?

praga-bohema--cesky-hypersport-z-ktoreho-vyrobia-len-89-kusov-3.jpg

 

Praga Bohema – český hyperšport, z ktorého vyrobia len 89 kusov.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

najlepsie-letne-pneumatiky-2024.jpg

Ako a podľa čoho vybrať najlepšie letné pneumatiky v roku 2024?

Zime sme už dávno dali zbohom a preto je najvyšší čas poobzerať sa po prezutí auta na letné pneumatiky. Aj v roku 2024 ponúka trh širokú škálu možností, preto by mal každý vodič vedieť, ako a podľa akých kritérií letné pneumatiky kúpiť. V nasledujúcich riadkoch vám poradíme, ako na výber...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS