Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Peugeot 408 je konečne tu!

Začiatkom júna sme vám priniesli článok o odhalení nového modelu francúzskej značky Peugeot. Na evente sme sa dozvedeli veľmi málo informácií, pretože značka ukázala len časť prednej masky s logom a s číselným označením 408. Ešte pred samotným oficiálnym predstavím došlo k úniku fotografií z testovacej jazdy, ktoré naznačovali, že sa máme na čo tešiť. Dnes sme sa konečne dočkali veľkolepej premiéry modelu 408, ktorý prináša niečo inovačné a výnimočné. Podľa Francúzov je prvým svojho druhu v histórií značky, ale aj na trhu ako takom. Poďme sa spolu pozrieť na novú 408-čku.

Design z viacerých segmentov

Model 408 vypĺňa miesto medzi aktuálnymi autami s označením 308, 3008 a 5008. Svojím designovým prevedením nereprezentuje konzervatívny typ SUV ani crossoveru, ako sa pred oficiálnou premiérou očakávalo. Je to zaujímavý a inovatívny fastback, s ktorým sa inžinieri značky Peugeot dokonale vyhrali a pridali to najlepšie zo segmentu sedanov, SUV a crossoverov. K tomu všetkému bola využitá známa platforma Peugeotu 308 pod označením EMP2 (Efficient Modular Platform), ktorá v prípade modelu 408 nadobudla väčšie rozmery.

peugeot-408-zad.jpg

Peugeot 408 ma dĺžku 4,69 metrov, šírku bez spätných zrkadiel 1,85 metrov a výšku iba 1,48 metra (aj keď to tak podľa fotografií nevyzerá). Rázvor osí náprav meria presne 2 787 milimetrov, čo zabezpečí pohodlie pre pasažierov na zadných sedadlách. Prednú časť tvorí dlhá kapota s vyvýšenými blatníkmi, ktorej dominuje maska chladiča vo farbe karosérie (vyššia výbava GT). Po stranách sa nachádzajú diódové „tesáky“, ultratenké svetlá Matrix LED (zaujímavé riešenie na efektívne osvetľovanie vozovky) a nové logo, ktoré ukrýva radar adaptívneho tempomatu. 

 

Bočné strany lemujú masívne prahy s ostrými líniami a oblúky blatníkov. Na samotnej zadnej časti môžeme vidieť pre modely značky Peugeot typické pazúrikové svetlá. Výfuky sú schované pod vložkou zadného nárazníka, pretože sa počíta aj s elektrickou verziou. Zadná časť strechy bola vytvarovaná tak, aby zaručovala veľmi dobrý aerodynamický koeficient. K tomu by mali dopomáhať aj dve mačacie uši v strešnom spojleri. 

 

Novinka bude mať k dispozícii kolesá s veľkosťou od 17 až do 20 palcov. Peugeot 408 si viete zaobstarať aj v dvoch nových exkluzívnych farbách, ktorými sú modrá Obsession Blue (na fotografiách) a sivá Titanium Grey. Okrem týchto nových farieb je možné vybrať si aj zo starších odtieňov ako sivá Artense Grey, čierna Perla Nera, biela Pearl White a červená Elixir Red.

 

Interiér z 308-čky

Vnútornú kabínu prevzal Peugeot od skôr predstaveného modelu 308. Súčasťou je známy malý obojstranne skosený volant, za ktorým je umiestnený 3D prístrojový panel. Na palubnej doske môžeme vidieť 10 palcový dotykový display infotainmentu iConnect Advanced, ktorý je situovaný nižšie (možnosť dotykovo nastaviť skratky pre klimatizáciu, obľúbené kontakty či aplikácie). O konektivitu sa postarajú bezdrôtové platformy Android Auto a Apple Car Play. 

peugeot-408-interier.jpg

Jazdu v aute spríjemňujú masážne a vyhrievané sedadlá (vybavené 8-vankúšovoou zduchovou masážou a 5 programami), dvojzónová klimatizácia, indukčná nabíjačka smartfónu či výkonný audio systém s 10 reproduktormi. Peugeot 408 je vybavený 30 rôznymi asistenčnými systémami, ktoré pracujú na základe údajov z deviatich kamier a šiestich radarov. Samozrejmosťou vo výbave je adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, varovanie pred kolíziou, parkovací asistent, monitoring jazdných pruhov a mnoho ďalších pozoruhodných funkcií. Zaujímavou novinkou je systém nočného videnia Night Vision a pre lepšiu tepelnú a zvukovú izoláciu laminované bočné okná o hrúbke 3,96 milimetrov. 

 

Čo nájdeme pod kapotou?

Nový model 408 bude bez naftového motora aj napriek tomu, že všetky modely značky Peugeot majú k dispozícii aj túto alternatívu. V ponuke bude benzínový 3-valec 1,2 PureTech s výkonomm 96 kW (130 koní). Vozidlo bude spĺňať najprísnejšie emisné predpisy normy Euro 6.4. Poháňané bude 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

 

Ako je dnes trendom v automobilovom priemysle v ponuke bude aj plug-in hybrid so 4-valcom 1,6 PureTech. V slabšej verzii bude s výkonom 110 kW (150 koní) a v silnejšej s výkonom132 kW (180 koní). Súčasťou oboch verzií bude tiež elektromotor s výkonom 81 kW (110 koní), ktorý dokáže zvýšiť systémový výkon na 134 kw (182 koní) a 167 kW (227 koní). Obe alternatívy budú taktiež poháňané 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Batéria dokáže vydržať 40 kilometrov jazdy a nabije sa za 1 hodinu a 55 minút. Peugeot od roku 2024 plánuje predstaviť plne elektrickú verziu modelu 408. 

 

Novinka sa bude vyrábať vo francúzskom závode v Mulhouse, neskôr v čínskom Čheng-tu. Na našom trhu môžeme automobil očakávať od začiatku roka 2023 a preto je ešte príliš skoro na konkrétne cenové relácie. Peugeot si sľubuje od 408-čky veľký úspech, pretože ako tvrdí klasické SUV začínajú byť pre ľudí nudné. A čo vravíte vy na tento inovatívny a celkom neobyčajný model? My si myslíme, že je príjemným a zaujímavým oživením!

PEUGEOT 408.png
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

vw-znacka.jpg

VW značka: vznik, história, modely, súčasnosť a budúcnosť

Značka Volkswagen je známa svojimi ikonickými modelmi, vrátane známeho VW Beattle, no jej bohatá história je tvorená aj obdobím druhej svetovej vojny a inou, než automobilovou produkciou. Spoločnosť od svojho vzniku prešla dlhú cestu a zanechala na nej nezmazateľnú stopu inováciami, praktickosťou...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS