Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Na čo upozorňuje modrý dym z výfuku?

Spozorovali ste, že z výfuku vášho auta vychádza modrý dym? Je na čase pozrieť sa na to a čo najskôr vyriešiť tento problém. V tomto článku sa pozrieme na to, pri akých poruchách sa modrý dym vyskytuje a čo je potrebné urobiť na jeho odstránenie.

Modrý dym vychádzajúci z výfuku je varovným signálom, ktorý by ste nemali ignorovať. Nikdy neveští nič dobré a môže naznačovať hneď niekoľko problémov. Ak to však včas spozorujete a začnete s tým niečo robiť, tieto problémy je možné vyriešiť. Aby sme vám to všetko uľahčili, v tomto článku vám ukážeme, čo je modrý dym, čo ho spôsobuje ale aj to, ako sa ho zbaviť. 

 

Čo znamená modrý dym?

Modrý dym je jasný signál toho, že motor vášho automobilu spaľuje olej. Stane sa to tak, že piestne krúžky alebo tesnenie vedenia ventilov (prípadne iné komponenty motora) sú opotrebované alebo zlomené, čo spôsobuje únik oleja. Olej následne tečie do spaľovacej komory, kde sa spaľuje spolu s palivom a vytvára sa modrý dym. Taktiež vytvára nepríjemný zápach a môže byť zdraviu nebezpečný. 

 

 

Hlavné príčiny modrého dymu z výfuku

Existuje niekoľko dôvodov zodpovedných za modrý dym vychádzajúci z výfukového potrubia. V tomto článku rozdelíme tieto dôvody na 2 skupiny: modrý dym z výfuku pri štarte a modrý dym z výfuku pri akcelerácii.

 

Čo spôsobuje modrý dym z výfuku pri štarte?

1. Veľa modrého dymu pri štartovaní benzínového motora: zlé tesnenie ventilov

Keď naštartujete auto a po chvíli státia uvidíte, že z výfuku vychádza modrý dym, pravdepodobne to bude mať na svedomí zlé tesnenie ventilov. Každý motor má ventily, ktoré sa otvárajú a zatvárajú. Tieto ventily sa vyrábajú tak, aby sa mechanicky otvárali tlakom a nechali vzduch s benzínom vniknúť do motora. Po spálení zmesi vzduchu a benzínu vypúšťajú z motora aj výfukové plyny.

Olej sa používa na zakrytie hornej časti ventilov, kde vahadlo tlačí na tlak. Tu sa nachádzajú tesnenia ventilov, ktoré zabraňujú prúdeniu tohto oleja do motora. Ak sú tieto ventily opotrebované alebo zlomené, olej prenikne do motora a potom sa spolu so vzduchom a benzínom spáli, čo spôsobuje modrý dym.

 

2. Pri štartovaní dieselového vozidla sa vyskytuje modrý dym: poškodená žhaviaca sviečka

Tento prípad sa zas týka naftového motora. Na to, aby vznetový motor naštartoval, je potrebná žhaviacia sviečka, ktorá zapáli naftu. Akonáhle je však motor zahriaty, nie je potrebné použitie žhaviacej sviečky, pretože teplo motora spôsobuje vznietenie motorovej nafty.

Ak má však naftový motor poškodenú žhaviacu sviečku, bude pri štarte vytvárať modrý dym, kým sa nezahreje.

 

 
Čo spôsobuje modrý dym z výfuku pri akcelerácii?

1.    Zaseknutý ventil PVC

Ak vo svojom automobile neustále pozorujete modrý dym, prvou vecou, ​​ktorú by ste mali skontrolovať, je ventil PCV (Positive Crankcase Ventilation). Funkcia ventilu PCV uvoľňuje tlak (ktorý sa hromadí v olejovej vani) do sacieho potrubia (kde motor dostáva vzduch do chodu). Sacie potrubie je spojené aj so vzduchovým filtrom vášho motora. Takže ak sa ventil PCV zasekne, bude naďalej miešať olej so vzduchom a inými plynmi vo vnútri motora. Spaľovanie tejto zmesi spôsobí modrý dym.

 

2.    Opotrebovaný motor

Opotrebovaný motor je ďalším vinníkom zodpovedným za modrý dym z výfukového potrubia. Každý motor má piesty, ktoré sa pohybujú hore a dole po valci. Každý piest má po boku piestne krúžky. Úlohou týchto krúžkov je pomôcť piestu vytvárať pevné tesnenie proti valcu. Takže ak sú krúžky alebo valec opotrebované, olej spod piestu bude stúpať. Potom sa olej zmieša so vzduchom a benzínom, v spaľovacom priestore zhorí a spôsobí modrý dym.

 

3.    Modrý dym prichádza so stratou prevodovej kvapaliny

Na riadenie radenia prevodových stupňov sa u starších vozidiel používa modulátor pomocou vákuovo riadených automatických prevodoviek. Ak dôjde k problémom s modulátorom, napríklad k poruche membrány, umožňuje to motoru nasávať prevodovú kvapalinu. Potom sa táto prevodová kvapalina spáli ako olej a vytvorí sa modrý dym vychádzajúci z výfukových plynov.

modry dym.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

opel-znacka.jpg

Opel značka: vznik, história, prvé autá a súčasné modely

Spoločnosť Opel, jedna z najstarších a najuznávanejších automobilových značiek v Európe, si za viac ako sto rokov svojej existencie vybudovala významné postavenie na trhu. Založená bola Adamom Opelom a to pôvodne ako výrobca šijacích strojov. Je teda jasné, že si za svoju históriu prešla...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS