Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Koniec výstražných trojuholníkov v autách? Španielsko prechádza na nový moderný systém!

Výstražný trojuholník poznajú motoristi na celom svete už niekoľko desaťročí. Vo viacerých krajinách je súčasťou povinnej výbavy automobilu. Slúži na upozornenie pre ostatných vodičov v prípade poruchy či dopravnej nehody. Podľa legislatívy je u nás v týchto prípadoch povinnosťou jeho umiestnenie 50 metrov za vozidlom, na diaľnici do vzdialenosti až 100 metrov za vozidlom. S tým sú však spojené problémy, pretože prechádzať sa po diaľnici, kde sa autá preháňajú v rýchlosti 130 km/h a niekedy aj viac, je veľmi životu nebezpečné. Už len samotná inštalácia výstražného trojuholníka do predpísanej vzdialenosti môže viesť k tragédii. V Španielsku výstražný trojuholník nahradia zaujímavou novinkou. Môže tak ísť o pilotný projekt pre celú Európsku úniu!

Výstražný trojuholník v Španielsku končí!

 

Ministerstvo dopravy Španielska prišlo s údajmi, podľa ktorých sa až polovica Španielov nevie správať v prípade poruchy či nehody vozidla. Výstražný trojuholník tak vo väčšine prípadov chýba. Generálne riaditeľstvo dopravy Španielska sa preto rozhodlo pre inováciu, ktorá má viezť k zníženiu smrteľných dopravných nehôd. 

 

Španielsko prijalo už v júli 2021 legislatívu, ktorá umožňuje nahradiť klasický výstražný trojuholník za maják (výstražné blikajúce svetlo). Španieli sa rozhodli ísť ešte ďalej! Pred vianočnými sviatkami vydalo španielske ministerstvo dopravy dekrét, ktorým sa od 1. januára 2026 definitívne nahrádza výstražný trojuholník za povinný bezpečnostný maják. Povinnosť bude samozrejme platiť aj pre zahraničných vodičov. 

 

Bezpečnostný maják V-16

 

Bezpečnostný maják s označením V-16 ma žltooranžovú farbu a magnetickú základňu. Jeho používanie je veľmi jednoduché a bezpečné. Tlačidlom sa aktivuje priamo zo sedadla vodiča a pripevní na kovovú strechu vozidla. Tým pádom odpadá potreba vystupovať a vykladať výstražný prvok na cestu.  

 

Ďalšou výhodou bezpečnostného majáku je jeho viditeľnosť, ktorá je až jeden kilometer bez ohľadu na poveternostné podmienky. Táto vzdialenosť dáva ostatným vodičom dostatočný čas na spozornenie a na reakciu na nebezpečnú situáciu. Maják tiež musí mať 360-stupňový horizontálny záber a minimálne 8-stupňový vo vertikálnom smere. Povinná je tiež odolnosť voči vode či prachu (IP54).

 

Majáky, ktoré budú povinné od roku 2026, musia byť povinne vybavené SIM kartou, ktorá po  zapnutí majáka vyšle do 30 sekúnd cez digitálnu platformu DGT 3.0 údaje o polohe vozidla záchranným zložkám. Vďaka tomu dostanú výstrahu o nehode aj blížiace sa vozidlá cez systém dopravných informácií. Vybavenie môže mať aj technológiu Bluetooth na prepojenie so smartfónom.  Celková výdrž zariadenia by mala byť približne 2 hodiny vďaka 9 voltovej batérii. 

 

Inšpirácia pre celú Európsku úniu?

 

Bezpečnostný maják z európskych krajín zatiaľ zavádza len Španielsko. Pri jeho úspechu je pravdepodobné, že táto novinka bude zavádzaná v ďalších krajinách Európskej únie. Celoplošnú zmenu však môže požadovať aj samotná Európska únia. Už pred rokom o tomto produkte totiž písala Európska komisia a schválenie povinnosti prvým členským štátom túto agendu možno posunie vpred.

 

A ako to vidíte vy? Nahradia podľa vás bezpečnostné majáky dlho používané výstražné trojuholníky? Dajte nám o tom vedieť!

Koniec výstražných trojuholníkov v autách? Španielsko prechádza na nový moderný systém!.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

najlepsie-letne-pneumatiky-2024.jpg

Ako a podľa čoho vybrať najlepšie letné pneumatiky v roku 2024?

Zime sme už dávno dali zbohom a preto je najvyšší čas poobzerať sa po prezutí auta na letné pneumatiky. Aj v roku 2024 ponúka trh širokú škálu možností, preto by mal každý vodič vedieť, ako a podľa akých kritérií letné pneumatiky kúpiť. V nasledujúcich riadkoch vám poradíme, ako na výber...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS