Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Dopad vojny na Ukrajine pre automobilový priemysel

Prebiehajúca vojna na Ukrajine a s ňou spojené sankcie voči Rusku začali spôsobovať výrazné problémy v automobilovom priemysle. Ide o ďalšiu ranu po pandemických odstávkach a čipovej kríze. Konflikt spôsobuje výpadky súčiastok a komponentov, výpadky pracovnej sily, znižovanie výroby, zatváranie fabrík a sťahovanie značiek z ruského trhu pod vplyvom sankcií.

Čo a prečo chýba?

Vojna spôsobila masívne prerušenie výroby vo fabrikách na Ukrajine a v Rusku. Veľkým problémom je aj prerušenie dopravných ciest a finančných transakcií. Vyrobené komponenty a suroviny sa nedokážu dostať na miesto, kde sú potrebné, pretože zlyhávajú všetky spôsoby dopravy. 

 

Ukrajina je hlavným exportérom neónového plynu pre európske automobilky. Neónový plyn je dôležitý pri výrobe automobilových mikročipov, ktorých je momentálne tiež nedostatok. Ďalšími nedostatkovými prvkami sú paládium (výroba katalyzátorov) a nikel (výroba lítiových batérií do elektromobilov). Dôležitým dodávateľom oboch prvkov je Rusko.  

 

V momentálnej neľahkej situácii chýbajú aj elektrické káble. Ich výpadok viedol k uzatvoreniu fabrík BMW a problémy s nimi začínajú mať aj všetky automobilky koncernu Volkswagen. Na Ukrajine pôsobí spoločnosť Leoni, ktorá je jedným z najväčších výrobcov elektrických káblov. Problémy hlásia aj ďalší výrobcovia, spoločnosti Fujikura a Nexans. 

 

Dopad a kroky automobilových značiek

Automobilové značky začali na vojnu reagovať bojkotom, ktorý sa prejavil zastavením exportu a predaja áut a motocyklov v Rusku. K tomuto kroku doteraz pristúpili značky Volvo, BMW, Ford Motors, Volkswagen group, Jaguár, Stellantis, Aston Martin, Nissan, Mercedes-Benz, Renault, Honda, Daimler Truck, Scania, Mazda a Land Rover. 

 

Chýbajúce komponenty a vojnová kríza spôsobili pozastavenie výroby v ruských závodoch. Značky Hyundai a Toyota boli nútené pozastaviť výrobu v Petrohrade, pričom ako dôvod uviedli dlhodobo pretrvávajúce problémy s dodávkami komponentov. Volkswagen pozastavil výrobu v závodoch v Kaluge a v Nižnom Novgorode, kde boli vyrábané aj modely značky Škoda. Veľký vplyv majú pretrvávajúc problémy na najväčšiu ruskú automobilku AvtoVAZ v Togliatti a Iževsku, kde sa vyrábajú autá značky Nissan a Renault, závody majú rovnako pozastavenú výrobu. 

 

V Európe zatiaľ dochádza k postupnému znižovaniu výroby v jednotlivých automobilkách (Mercedes-Benz). Niektoré z nich už boli nútené pozastaviť produkciu, kvôli nedostatku komponentov (Audi, Porsche). Aktuálne je náročné hodnotiť aký dopad bude mať táto kríza na automobilový priemysel, pretože je to jej začiatok. Dlhodobé vedenie vojny môže mať katastrofálne dopady a znamenať ďalší ťažký rok pre automobilové značky. Veríme, že dôjde k čo najrýchlejšiemu vyriešeniu tejto napätej situácie a k návratu do normálu. 

Ukraine-11-1.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

cistenie-koze-v-aute.jpg

Čistenie kože v aute: ako čistiť kožené sedačky aj interiér

Kožený interiér auta je symbolom luxusu a dáva vozidlu vizuálnu hodnotu aj zvýšený punc noblesy či elegancie. Aby si ale kožené sedačky a celý interiér zachovali svoj pôvab a dlhú životnosť, treba im venovať pravidelnú a dôkladnú starostlivosť. Čistenie kožených povrchov predlžuje ich životnosť a...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS