Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Celoeurópska maximálna rýchlosť?

Európska únia niekedy prichádza s nariadeniami, ktoré dokážu zmraziť úsmev na perách nejedného z nás. Po tejto novinke, ktorá sa bude týkať najmä nás vodičov, tomu nebude inak. V Bruseli sa momentálne vášnivo diskutuje o nových cieľoch v doprave, ktoré by sa mali postupne presadiť do roku 2030. Jednou z tém je aj zníženie maximálnej povolenej rýchlosti a jej jednotné zavedenie pre celú Európsku úniu. Po diskusiách o zrušení predaja spaľovacích motorov do roku 2035 je to ďalšia kontroverzná téma, ktorá bude hýbať širokou verejnosťou. Zajazdíme si ešte v mestách a obciach rýchlosťou 50 km/h?

Návrh ETSC

 

Európska rada pre bezpečnosť v doprave so sídlom v Bruseli (ETSC) požiadala Európsku komisiu, aby došlo k zjednoteniu a úprave maximálnej povolenej rýchlosti pre osobné a nákladné vozidlá. ETSC a ďalšie organizácie vyzvali komisiu na zníženie rýchlostného limitu na diaľnici na 100 km/h pre osobné a dodávkové vozidlá. Zároveň by sa pre nákladné autá mala znížiť rýchlosť na diaľnici na 80 km/h. S týmito návrhmi však ETSC nekončí! Chce rokovať aj o úprave limitov v mestách a obciach. 

 

Na tzv. okresných cestách mimo miest a obcí sa požaduje rýchlosť 80 km/h. V samotných mestách a obciach má dôjsť k zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti zo súčasných 50 km/h na 30 km/h! Európska rada pre bezpečnosť v doprave považuje túto rýchlosť za nový štandard pre mestské oblasti, kde sa spolu pohybujú motorové vozidlá, chodci a cyklisti. 

 

"Pretože spotreba paliva, emisie znečisťujúce ovzdušie a riziko nehody sa výrazne zvyšuje pri vyšších rýchlostiach, obmedzenie rýchlosti považujeme za múdre riešenie," obhajuje nápad organizácia ETSC v liste adresovanom európskym komisárom. Zmeny majú byť súčasťou rozsiahleho balíka opatrení na úsporu energie s cieľom jednak znížiť závislosť od ruskej ropy a zemného plynu, a jednak podporiť aktuálnu politiku Európskej únie v oblasti zmeny klímy. Netreba zabudnúť aj na to, že ambíciou je tiež samotná bezpečnosť na cestách. Vodičov však tieto návrhy zmien určite nepotešia. 

 

Analýzy a vzory kde to funguje

 

Analýzy zníženia maximálnej povolenej rýchlosti na 30 km/h sa uskutočnili v Spojenom kráľovstve. Ukázalo sa, že pri nižšej povolenej rýchlosti sa znižujú aj nároky na zastavenie či rozjazd v mestách. Dochádza tak k redukcii emisií CO2 a s tým sa znižuje aj spotreba paliva až o štvrtinu. 

 

Európska rada pre bezpečnosť v doprave tiež uvádza ako úspešný príklad Holandsko, ktoré znížilo maximálnu povolenú rýchlosť na diaľniciach počas dňa na 100 km/h. Motiváciou holandskej vlády bolo znížiť výfukové emisie. Výsledkom je to, že vozidlo s rýchlosťou 100 km/h je podľa správy o 25% efektívnejšie ako pri rýchlosti 130 km/h. 

 

K znižovaniu rýchlosti sa pripájajú aj mestá ako Brusel či Paríž, kde nedávno zaviedli rýchlostný limit na 30 km/h. Spomínaný limit sa má stať novou normou v mestských oblastiach aj po celom Španielsku. Z analýzy v bruselskom regióne vychádza dokázateľné zníženie toxických emisií, hluku a nehôd od kedy došlo k zníženiu maximálnej rýchlosti.  

 

„Tieto časy si vyžadujú mimoriadne opatrenia. EÚ a členské štáty by sa mali urýchlene zaviazať k zníženiu rýchlostných limitov na 100 km/h na diaľniciach (80 km/h pre nákladné autá), 80 km/h na vidieckych cestách a 30 km/h v mestských oblastiach. Tri limity, ktoré predstavujú trojité víťazstvo pri znižovaní závislosti od ruskej ropy, emisií a dopravných zranení,“ uviedla Európska rada pre bezpečnosť v doprave vo svojom vyhlásení.

 

Či bude znižovanie maximálnej rýchlosti v rámci tohto návrhu postupne zavádzané do praxe v krajinách Európskej únie ukáže len čas. Na jednej strane môžeme hovoriť o snahe vyriešiť určité problémy (emisie, závislosť od ruských palív či bezpečnosť), no na druhej strane je nespokojnosť a obavy vodičov. Uvidíme ako návrh časom vylepší samotná Európska únia. Čo si myslíte vy o tejto zmene? Vyvolalo nové nariadenie u vás smútok, alebo ste podporovateľmi zmien? Zanechajte nám váš názor na našich sociálnych sieťach.

 

 

 

breaking-down-the-methods-behind-how-speed-limits-regulate-our-road-travel-6209ec63a0190.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

najlepsie-letne-pneumatiky-2024.jpg

Ako a podľa čoho vybrať najlepšie letné pneumatiky v roku 2024?

Zime sme už dávno dali zbohom a preto je najvyšší čas poobzerať sa po prezutí auta na letné pneumatiky. Aj v roku 2024 ponúka trh širokú škálu možností, preto by mal každý vodič vedieť, ako a podľa akých kritérií letné pneumatiky kúpiť. V nasledujúcich riadkoch vám poradíme, ako na výber...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS