Každá sviečka je v automobile potrebná na zapaľovanie zmesi paliva a vzduchu v spaľovacom motore. Je to elektrické zariadenie, ktoré je v každej hlave valca v spaľovacieho motoru. Zmes paliva a vzduchu zapaľuje za pomoci elektrickej iskry a tak iniciuje reťazovú reakciu spaľovania vo valci motora, po ktorom nasleduje expanzia plynov, ktorá uvádza do pohybu piesty motoru. Sviečka má vonkajšiu a prostrednú elektródu, v spodnej časti má závit, ktorým sa pripája k hlave valcov motora. Medzi elektródami vzniká iskra potrebná na zapálenie paliva, tak sa vlastne uvádza motor do chodu
Žhaviče sú malé elektrické zariadenia nachádzajúce sa v hlave valcov každého valca vznetového motora, pričom je každý jeden valec motora vybavený jedným žhavičom. Vznetový motor, na rozdiel od toho zážihového, nezapaľuje pracovnú zmes pomocou iskry zo zapaľovacej sviečky, ale pomocou vysokej kompresie, respektíve vysokého tlaku, ktorý vytvára vysokú teplotu v spaľovacom priestore. Vzduch, ktorý je nasávaný do valcov je stláčaný, vďaka čomu sa zahreje na veľmi vysokú teplotu a po vstreknutí paliva dôjde k zážihu. Toto je veľmi stručne a laicky vysvetlený princíp práce vznetového motora.
Bojíte sa defektu, opravy kolesa či jeho výmeny? Potom práve pre vás sú riešením run flat pneumatiky, ktoré sú navrhnuté tak, aby umožnili pokračovať v jazde aj po defekte alebo strate tlaku. Na rozdiel od tradičných pneumatík, ktoré po defekte okamžite stratia tvar a funkčnosť, run flat...