Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Typy autobatérií – rozdelenie

Vedeli ste o tom, že existuje niekoľko druhov autobatérií? Každý z nich má určité výhody aj nevýhody a práve na to sa pozrieme v nasledujúcom článku. Ukážeme si základné rozdelenie akumulátorov a aké sú medzi nimi rozdiely.

Na našom automobilovom trhu sa najčastejšie používajú štyri typy autobatérií:

 

Olovené batérie

Olovené batérie sú dnes najčastejšie používané autobatérie. Vo väčšine prípadov sú s náplňou riedenej kyseliny sírovej. Základ takejto autobatérie je tvorený dvomi olovenými doskami (pólmi), ktoré sú oddelené izolačným separátorom. To je základ jedného článku batérie. Články autobatérie sú následne pospájané do série. 

Počet článkov autobatérie sa môže líšiť a je daný výsledným napätím autobatérie - najčastejšie 12 V alebo 24 V. Veľkosť dosiek článku určuje kapacitu autobatérie. V autobatérii prebieha pri nabíjaní a vybíjaní obojsmerný chemický proces.

Jedná sa o batérie s najnižšou údržbou. Na rozdiel od ostatných batérií sú olovené batérie zapečatené, preto ich nie je možné nabíjať. Tieto batérie je možné len vymeniť. Olovené batérie tiež pracujú v krátkych zábleskoch, aby poskytli energiu štartovaciemu motoru.

 

AGM batérie 

Batéria typu AGM je olovená batéria, v ktorej však elektrolyt nie je v obvyklom tekutom stave, ale ako porézne plnivo zo sklených vlákien, ktoré je zas napúšťané elektrolytom. V praxi to znamená, že v bankách medzi kladnými a zápornými olovenými doskami sa nachádza sklolaminát, ktorý je viazaný elektrolytom.

Batéria AGM bola zvyčajne založená na kyseline olovnatej. Charakteristickou črtou je, že obsahuje absorbovaný elektrolyt a nie tekutý, čo robí zdroj energie funkčnejším. Vyzerá to takto. Medzi kladnými a zápornými doskami je oddeľovač (tesnenie vyrobené z porézneho laminátu). Toto tesnenie, ako špongia, je impregnované elektrolytom, zatiaľ čo sa ukáže ako blokované, vďaka čomu nevyteká a nikde sa neodparuje. Olovené platničky zase veľmi pevne pritláčajú oddeľovač, a preto je možné do každej banky vložiť ďalších 20 - 30 % viac dosiek. 
 

Gélové batérie

Gélová batéria je utesnená a úplne bezúdržbová batéria. Štruktúrou sa podobá na AGM batériu ale hlavným rozdielom a vlastnosťou medzi nimi je prítomnosť pozitívnych a negatívnych platní hélia namočených v elektrolyte. Po naliatí tohto gélu stvrdne a úplne obalí platne, čím ich izoluje od seba a chráni pred mechanickým poškodením alebo skratmi

Namiesto tekutého elektrolytu sa tak medzi doskami nachádza hustý gél. Preto môžu byť dosky blízko pri sebe a vďaka tomu sa ich do banky zmestí oveľa viac, čo výrazne zvyšuje kapacitu batérie.

Najväčšie výhody tejto batérie sú dlhá životnosť, úplná bezúdržbovosť batérie a pracuje v akejkoľvek polohe.

 

EFB batérie 

Konštrukcia EFB batérie využíva zosilnené dosky z olova, ktoré majú veľkú kapacitu a rýchlosť nabíjania. Mikrovlákna sa plnia tekutým elektrolytom kyseliny sírovej. Tento prístup umožňuje chrániť platňu pred sulfatáciou, skratom, predčasným zlyhaním batérie. Bezpečnosť pri používaní tohto modelu je zaručená.  

Pôvodne boli vytvorené pre automobily so systémom Start-Stop no rozsah batérie je najrozmanitejší a nemal by sa obmedzovať iba na auto. Používajú sa pre lode, obytné automobily, hybridy, elektrické autá. Popularita produktu je nespornou výhodou - dlhá životnosť, odolnosť proti hlbokým výbojom, rýchle nabíjanie.

Medzi najväčšie výhody patrí aj to, že funguje v teplotnom rozsahu od -50 do +60 ° C. V porovnaní so štandardnými batériami sa zlepšili indikátory zapínania o 30 až 50% a elektrolyt sa prakticky neodparuje, vďaka čomu sú veľmi bezpečné. 
 

typy baterii.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

co-je-dpf-filter.jpg

Čo je DPF filter, ako funguje, jeho problémy a možné čistenie

DPF filter, známy aj ako filter pevných častíc, predstavuje kľúčovú súčasť v systéme výfukových plynov moderných benzínových aj naftových motorov. Slúži na zachytávanie a odstraňovanie pevných častíc a sadzí zo spaľovania paliva a je nevyhnutný pre zlepšenie ekologickej prevádzky aj pre splnenie...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS