Kategórie

saec-new.png

shoproku-200x200.png

Informácie

Poradenstvo

+421 901 712 712

On-line chat

Začnite chatovať

Reklamácie / Faktúry

+421 950 200 600


 

email.png

info@filtreaoleje.sk

van.png

Sledovanie zásielky

 

Rozdiel medzi olejom do klasických a pretekárskych áut

Pretekárske auto si vyžaduje iné produkty a starostlivosť ako denné auto. Zatiaľ čo bežné auto je navrhnuté na každodenné použitie, kde výhody, ako je spotreba paliva a pohodlie, zohrávajú dôležitú úlohu, pretekárske vozidlo je navrhnuté tak, aby z vozidla dosiahlo maximálne výsledky s veľmi špecifickým cieľom. My sa dnes pozrieme na to, aký je rozdiel medzi olejom do klasických a závodných áut.

Motory v bežných automobiloch sú navrhnuté pre pohodlnú jazdu a musia vydržať dlho. To je dôvod, prečo je energia rozložená na rozsah otáčok za minútu (otáčky za minútu), aby sa dosiahlo lineárne zrýchlenie. Naopak, pretekárske autá sú navrhované úplne inak. Podvozok, pneumatiky, motor, zavesenie kolies, interiér a aerodynamika boli často upravené tak, aby sa dosiahli najlepšie výsledky. Materiály v pretekárskom aute sú zvyčajne citlivejšie a vyžadujú si tie najlepšie dostupné produkty. Používanie produktu s mierne odlišnými špecifikáciami, ako je potrebné, môže mať za následok zlý výkon alebo dokonca poškodenie častí.

Obzvlášť na motor sa kladú vysoké požiadavky. Motor v pretekárskom aute musí vydržať veľa. Tieto motory sú často vyladené a navrhnuté tak, aby poskytovali maximálny výkon a krútiaci moment pri vysokých otáčkach. Vytvárajú extrémne teplo a tlak, ktorý by sa v normálnom aute nevyskytoval. To je samozrejme pre motor veľmi náročné, a preto by olej mal zodpovedajúcim spôsobom poskytovať ochranu.

 

Motorový olej u klasických áut je určený na čistenie, ochranu a mazanie motora v priebehu 10 000 km. Musí mať vlastnosti ako ochrana proti opotrebeniu, dlhá životnosť oleja, maximálna hospodárnosť paliva, ochrana proti korózii a oxidačná odolnosť. Na druhej strane, olej v závodných autách sa vymieňa veľmi často po jednom alebo niekoľkých pretekoch. Častokrát si viete vlastnosti motorového oleja vylepšiť aditíváciou pre zlepšenie vlastností oleja.

 

Oxidácia motorového oleja sa zdvojnásobuje s každým zvýšením teploty oleja o 10 ° C a v pretekárskych automobiloch je teplota zvyčajne výrazne vyššia ako v štandardných vozidlách Ďalej, pretože pretekárske motory vydržia vysoké tlaky a zaťaženie, potrebujú osobitnú ochranu proti opotrebeniu. Sú to aditíva proti opotrebeniu či prísady znižujúce trenie, ako sú, ktoré sa často pridávajú v snahe znížiť trenie medzi všetkými pohybujúcimi sa časťami motora. 

Najbežnejším typom závodného oleja je viskozitný stupeň 10W-60 založený na zmesi plne syntetického PAO základného oleja skupiny IV. 

porsche.jpg

shoproku-300x250.png

shoproku-970x100.png

 

saec-new.png

ff30771ec4674e3e810725a4e265b5e5.jpg

Shell a jeho spolupráca s Ferrari

Technické partnerstvo Shell a Ferrari má svoje korene v závodnom tíme Scuderia Ferrari v tridsiatych rokoch dvadsiateho storočia. Dnes je táto spolupráca jedným z najkomplexnejších partnerstiev v súčasnom motoršporte. Spolupráca s tímom Scuderia Ferrari na širokej škále projektov umožňuje...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS
OK, súhlasím

Príslušným nastavením vášho webového prehliadača vyjadrujete súhlas, resp. nesúhlas s využívaním cookies pri návšteve našej webovej stránky. Cookies nám pomáhajú pri zabezpečení kvalitných služieb. Zablokovanie týchto súborov môže viesť k nesprávnemu, resp. neúplnému nastaveniu parametrov fungovania niektorých služieb. Viac informácii.