Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Nissan značka: vznik, založenie, história, modely a výhody

Nissan jedna z popredných japonských automobiliek, ktorá má za sebou bohatú históriu plnú inovácií a zaujímavých modelov známych aj v Európe. Kým v minulosti to bola značka zameraná najmä na vodičov v meste, dnes sú známe jej terénne a SUV modely. Ako vznikla, aká je jej história a aké úspechy má za sebou? Čítajte a zistíte!

Založenie značky Nissan, pôvodný názov a história

Značka Nissan, ktorá je dnes uznávaným gigantom v automobilovom priemysle, bola založená v Japonsku v roku 1933. Pôvodne niesla názov Jidosha Seizo Co., Ltd., pričom bola zameraná predovšetkým na výrobu nákladných vozidiel a lietadiel.

Zakladateľmi spoločnosti boli Yoshisuke Aikawa a skupina ambicióznych investorov, ktorí chápali dôležitosť diverzifikácie v priemyselnej výrobe. Rok po založení, v roku 1934, došlo k premenovaniu spoločnosti na Nissan Motor Co., Ltd. Tento názov vznikol ako skratka od Nihon Sangyo, čo v preklade znamená japonský priemysel.

Nissan sa rýchlo etabloval v automobilovom priemysle a začal sa zameriavať na inovácie a rozvoj osobných automobilov. Počas 2. svetovej vojny sa značka dočasne preorientovala na vojenské účely, ale po vojne sa rýchlo vrátila k výrobe vozidiel.

V 50. rokoch 20. storočia spoločnosť začala s expanziou mimo Japonska, najmä do USA, kde otvorila nové výrobné závody a predajne s cieľom dostať sa na trh.

Tento medzinárodný rozvoj bol sprevádzaný inovatívnymi modelmi pre celosvetový trh, napríklad ako bol Datsun, ktorý sa stal populárny v Severnej Amerike, no posilnil aj globálnu pozíciu Nissanu. Tento prístup zostal značke dodnes, čo vidieť aj na pravidelnom uvádzaní nových modelov na trh s cieľom reagovať na najnovšie technológie.

Začiatky? Austin S7, 70 Phaeton, 300ZX, Almera aj Terrano

História automobilovej značky Nissan je plná ikonických modelov, ktoré formovali nielen jej vlastný osud, ale mali významný vplyv aj na celosvetový automobilový priemysel. Medzi ne určite patria Austin S7, Datsun 70 Phaeton, 300ZX, Almera a Terrano, každý s vlastným jedinečným príbehom v odlišnom segmente pre zákazníkov.

Prvým modelom bol Austin S7, ktorý vznikol v spolupráci so značkou Austin v 30. rokoch 20. storočia. Toto partnerstvo umožnilo Nissanu získať prístup k pokročilým západným technológiám a výrobným procesom v oblasti osobných automobilov.

Datsun 70 Phaeton, uvedený na trh v roku 1938, bol jedným z prvých osobných automobilov značky a svojim štýlom už ukázal ambície v oblasti osobnej motorizácie.

Neskôr, v 80. rokoch 20. Storočia, Nissan uviedol na trh model 300ZX. Bolo to športové vozidlo, ktoré zdôraznilo inovácie v dizajne a svojim aerodynamickým tvarom a výkonnými motormi sa stal medzinárodnou ikonou v tejto kategórii.

V 90. rokoch spoločnosť Nissan uviedol na trh Almeru, kompaktné rodinné vozidlo, ktoré sa stalo obľúbené vďaka svojej praktickosti aj cenovej dostupnosti. V tom istom desaťročí táto značka predstavila aj svoje legendárne SUV a to Nissan Terrano. Toto robustné auto skvelo kombinovalo schopnosti v teréne s mestským komfortom.

Juke, Qashqai, X-Trail a Ariay ako TOP modely, aj ako hybridy

Ak ide o dnešné modely, ktoré sú v ponuke, Nissan sa vybral kombináciou tradičnej cesty spaľovacích motorov a nových technológií aj s hybridným pohonom. Najmenším modelom aktuálnej ponuky je Nissan Juke, pôvodne predstavený v roku 2010. Vtedy prelomil svojimi vlastnosťami konvencie v kategórii malých crossoverov.

Dnes jeho hybridná verzia ešte viac zvyšuje jeho atraktivitu pre zákazníkov hľadajúcich ekologickú alternatívu. Nissan Qashqai, ktorý sa objavil na trhu už v roku 2006, sa stal etalónom medzi kompaktnými SUV vďaka spojeniu komfortu a štýlu.

Aj tu existuje jeho hybridný variant, no najdôležitejšie je, že auto je základom segmentu kompaktných SUV, prípadne crossoverov. Nissan X-Trail, známy svojou robustnosťou a priestrannosťou, je zas model ideálny pre rodiny. Jeho verzia e-POWER je revolučná spojením benzínového motora a lítium-iónovej batérie.

Najnovším prírastkom do portfólia Nissanu je Ariya, plne elektrické SUV, ktoré kombinuje pokročilú technológiu, elegantný dizajn a výnimočný výkonom.

Ariya symbolizuje budúcnosť značky v oblasti elektromobility a svojimi impozantnými jazdnými vlastnosťami predstavuje vrchol technického umenia značky. Samozrejmosťou je dokonalá trakcia v akomkoľvek teréne a dojazd až do 500 km.

Záverečné zhodnotenie a porovnanie plusov a mínusov Nissan

Nissan si ako jeden z vedúcich svetových výrobcov automobilov vybudoval silnú reputáciu vďaka inovácii, kvalite a zameraniu na zákazníka. Pri hodnotení plusov a mínusov tejto značky je potrebné brať do úvahy rôzne aspekty, no najmä to, že medzi hlavné silné stránky značky patrí revolučný prístup k technológiám, vrátane dizajnov.

Táto automobilka je dnes lídrom v oblasti elektromobility, čo potvrdzujú úspechy modelov ako Nissan Leaf a nedávno uvedená Ariya. Tieto vozidlá ukazujú, že cesta k udržateľnej doprave predstavujú budúcnosť celého automobilového priemyslu.

Okrem toho Nissan ponúka širokú paletu modelov, ktoré pokrývajú rôzne segmenty trhu, od malých mestských áut až po veľké SUV, čo zvyšuje pokrytia všetkých potrieb motoristov. Pokiaľ ide o slabšie stránky, tých veľa nie je, no v prípade niektorých modelov sa môže stať, že ich príliš futuristický dizajn bude braný ako mínus.

Navyše, investície do vývoja a implementácie technológií sa prejavujú aj v cenách vozidiel, čo môže byť pre niekoho problém. Platí to predovšetkým v konkurenčnom segmente hybridných áut a elektromobilov, kde sú ceny oproti konkurencii vyššie.

Napriek tomu, Nissan si dnes udržiava silnú pozíciu na trhu. Kúpou vozidla tejto značky získate prístup k najnovším technológiám a originálnemu dizajnu.

nissan-znacka.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

suzuki-znacka.jpg

Suzuki značka: začiatky, história, modely a zhodnotenie

Medzi známe japonské značky vo svete áut, ale aj motocykov, patrí značka Suzuki. Tá pôvodne začínala ako tkáčska firma, no po niekoľkých dekádach sa rozhodla rozšíriť svoje aktivity aj do automobilového priemyslu. Ako sa ukazuje, bol to správny krok a dnes patria jej autá k synonymom...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS