Zimu máme za rohom, pomaly sa ochladieva a preto sa treba o vaše vozidlo postarať lepšie ako kedykoľvek predtým. Radi vám s tým pomôžeme :)

Kategórie

ikonky-kvalita-vitaz-autodoplnky-e7314114.png

ikonky-kvalita-finalista-auto-moto-61ceca37.png

saec-new.png

Nemecko chystá revolúciu verejnej dopravy

Šetrenie sa v časoch energetickej krízy, vysokej inflácie a hrozby ďalšieho zdražovania pohonných hmôt stáva veľmi dôležitou témou naprieč celou Európou. Ukážkovým spôsobom sa snažia bojovať s týmito problémami v Nemecku. Už na začiatku krízy prišla nemecká vláda s riešením, ktoré občanom zľahčilo situáciu s rapídne sa zvyšujúcimi cenami palív. Riešenie bolo jednoduché, a to zavedenie univerzálneho 9-eurového mesačného cestovného lístku, platného na verejnú dopravu v celom Nemecku. Platnosť lístka skončila no na stole je ďalšie zaujímavé riešenie. Dnes to nebude o autách ale o tom, aké je jednoduché spraviť malú, no zato efektívnu revolúciu vo verejnej doprave.

9-eurový lístok

 

Na  konci jari bol v Nemecku spustený univerzálny 9-eurový mesačný cestovný lístok, ktorý bol platný na verejnú dopravu v celej krajine. Nemecká vláda chcela týmto spôsobom kompenzovať vysoké ceny palív. Lístok bol úspešný nie len u domácich ale aj u turistov, ktorí ho mohli tiež využívať. V priebehu celého leta sa predalo až 52 miliónov kusov! Na jeho využívanie sa zamerali aj analytici, ktorí odhadli, že tento lístok okrem iného znížil emisie CO2 približne o 1,8 milióna ton. Platnosť lístka však skončila koncom augusta, no  vysoká popularita rozbehla v Nemecku diskusiu o jeho trvalom zavedení. Nemecká vláda preto prišla s ďalším ambicióznym plánom.

 

49-eurový lístok

 

Po veľkom úspechu 9-eurového lístka sa spolkové krajiny v Nemecku s vládou dohodli na pláne zaviesť nový 49-eurový mesačný cestovný lístok, ktorý bude platiť vo verejnej a regionálnej doprave po celej krajine. Pôvodne sa rozhodovalo medzi cenami 69 eur alebo 49 eur. Napokon väčšinovú  podporu získala suma 49 eur, čo je aj na slovenské pomery relatívne atraktívna cena. 

 

Jedným z najväčších lákadiel pre používateľov je, že lístok bude platiť na všetkých regionálnych autobusových, vlakových a električkových sieťach v krajine, z ktorých každá má nespočetné množstvo cestovných taríf, čo mnohí považujú za mätúce. Novinka by mala tieto problémy vyriešiť a zjednodušiť. Lístok však nebude možné využiť na diaľkové a medzištátne spoje. Nemecká vláda chce zároveň týmto spôsobom docieliť, aby motoristi pomohli bojovať s infláciou a dávali prednosť ekologickejším spôsobom dopravy.  

 

Ako bude fungovať nový lístok

 

Používanie 49-eurového lístka má byť podľa ministra dopravy Volkera Wissing jednoduché. Ten sa v priebehu minulého týždňa stretol na jednaniach so svojimi náprotivkami zo 16 spolkových krajín. Dodal, že nový lístok nebude papierový, bude sa dať kúpiť na jeden mesiac alebo v prípade záujmu ako lístok, ktorý je možné predlžovať. V prípade nevyužívania bude možné lístok jednoducho kedykoľvek zrušiť. 

 

Nemecká vláda týmto krokom sprístupní ekologický spôsob dopravy širokej spoločnosti. Nemecký autoklub ADAC však skonštatoval, že najväčším problémom bude vidiek kde nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra. Kvôli tomu pre týchto ľudí zostáva verejná doprava nepoužiteľná, a aj to je dôvod prečo si musia zabezpečiť auto. 

 

Spustenie a financovanie projektu

 

Nemecká spolková vláda odsúhlasila spustenie lístkov od 1. januára 2023. Využívať sa budú počas obdobia dvoch rokov, po nich sa ich efektivita na základe získaných dát podrobne vyhodnotí. Predpokladá sa však výrazný nárast cestujúcich vo verejnej doprave, ako sa to preukázalo v lete pri 9-eurovom lístku. 

 

Financovanie projektu nie je zatiaľ úplne jasné. Spolková vláda prisľúbila na financovanie projektu 1,5 miliardy eur, ale len pod podmienkou, že rovnakou sumou prispejú aj ostatné spolkové štáty. Bližšie informácie o financovaní by mali byť jasné v najbližších týždňoch. Zároveň sa očakáva informácia či budú môcť lístok využívať aj cudzinci. 

 

Najväčším problémom ambiciózneho projektu sa môže stať to, že o lístky bude priveľký záujem, ktorý spôsobí preplnenie spojov. Podobný problém majú v Rakúsku kde od roku 2021 funguje lístok KlimaTicket Ö. Jeho výhody vzbudili silný ohlas verejnosti, no na druhej strane dochádza k preplneným spojom najmä v čase špičky. A čo si o takomto spôsobe dopravy za výhodnú cenu myslíte vy? Zanechajte nám váš názor na našich sociálnych sieťach.

 

 

 

 

 

 

 

 

nemecko-vlak-vlaky.jpg
 

saec-new.png             ikonky-kvalita-vitaz-autodoplnky-e7314114.png

 

 

 

AutoBest 2023. Poznáme finalistov!.png

AutoBest 2023. Poznáme finalistov!

Pomaly sa nám blíži záver roka 2022, ktorý sa pre automobilový svet niesol v znamení rôznych kríz a negatívnych udalostí. Ako každý koniec roka automobilové značky hodnotia svoje predaje a nastavujú stratégiu na nasledujúci rok. Na hodnotenie toho najlepšieho vozidla slúži prestížna anketa...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS
OK, súhlasím

Príslušným nastavením vášho webového prehliadača vyjadrujete súhlas, resp. nesúhlas s využívaním cookies pri návšteve našej webovej stránky. Cookies nám pomáhajú pri zabezpečení kvalitných služieb. Zablokovanie týchto súborov môže viesť k nesprávnemu, resp. neúplnému nastaveniu parametrov fungovania niektorých služieb. Viac informácii.