Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Mega investícia na východe Slovenska

V piatok 1. júla predstavitelia vlády Slovenskej republiky informovali širokú verejnosť o mega investícii na východnom Slovensku. Podarilo sa im získať už v poradí piatu automobilku, ktorou bude švédska značka Volvo. Tá má v pláne vyrábať svoje vozidlá v priemyselnom parku neďaleko Košíc. Švédi chcú využiť dobre rozvinutú sieť dodávateľov v automobilovom priemysle, ktorú Slovensko ako automobilová veľmoc poskytuje. Ambiciózny projekt môže naštartovať východné Slovensko a vytvoriť niekoľko tisíc pracovných miest. Poďme sa spolu pozrieť na plány značky Volvo!

Plány na východnom Slovensku

Skupina Volvo Cars sa rozhodla vybudovať svoj tretí európsky závod na východnom Slovensku. Značka si týmto vytvorí výrobný trojuholník, ktorý bude pokrývať región s najväčším odbytom. Ďalšie závody sú momentálne situované do belgického Gentu (pre západnú Európu) a vo švédskom Torslande (pre severnú Európu). U nás je v pláne vybudovať závod v priemyselnom parku Valaliky pri Košiciach. Ide o otvorenie európskej produkčnej fabriky po takmer 60 rokoch! Závody v Torslande a v Gente boli totiž otvorené v rokoch 1964-1965. 

 

Samotná výstavba by mala prebiehať od roku 2023 do roku 2027, kedy Volvo preinvestuje 1,2 miliardy eur. S investíciou prisľúbil pomoc a podporu štát vo výške približne 20%. V závode je v pláne vyrábať výlučne elektromobily a s ich sériovou výrobou by sa malo začať od roku 2026. Cieľom projektu je výroba až 250 000 áut ročne. Globálnou ambíciou skupiny je v polovici tohto desaťročia predávať 1,2 milióna vozidiel ročne. Prácu v závode by malo nájsť 3 300 ľudí, no očakáva sa vytvorenie až 13 000 pracovných miest v regióne. 

 

„Plne sa sústredíme na dosiahnutie cieľa byť čisto elektrickou značkou v oblasti mobility do roku 2030, čo je v súlade s naším zámerom,” povedal Jim Rowan, generálny riaditeľ a prezident Volvo Cars. Ako ďalej dodal: „Expanzia v Európe, našom najväčšom regióne z hľadiska predajov, je kľúčovou pre náš prechod k elektrifikácii a pokračujúci rast. Veľmi sa teším nielen na rozšírenie Volvo Cars na Slovensko, ale aj na privítanie nových kolegov a partnerov.”

 

„Vážim si, že Volvo Cars sa rozhodlo postaviť svoj nový závod práve na Slovensku. Svedčí to o dôvere v túto krajinu a jej stabilitu. Nový závod Volvo Cars je pre nás významný hneď z dvoch dôvodov. Po prvé, vznikne na východnom Slovensku, čím významnou mierou zlepší sociálnu a ekonomickú situáciu v regióne. Po druhé, v závode sa budú vyrábať len autá na elektrický pohon, čo pre slovenský automobilový priemysel predstavuje perspektívu konkurencieschopnosti v novej ekologickej ére,“ povedal Eduard Heger, predseda vlády SR.

 

„Aj osobne ma veľmi teší, že naša krajina uspela v súťaži o mega investíciu, ktorá prinesie rozvoj a množstvo pracovných miest východnej časti Slovenska. Dnes sa nám podarilo splniť ďalší z našich veľkých cieľov – priviesť na východ našej krajiny nového investora s množstvom priamych i nepriamych pracovných príležitostí,” uviedol Richard Sulík, minister hospodárstva SR.

 

K novej investícii sa vyjadrila aj opozícia, ktorá schvaľuje príchod nového investora na východ Slovenska. Zároveň sa na sociálnej sieti vyjadril líder opozičnej strany Smer Róbert Fico, ktorý tvrdí, že podpísal deklaráciu, ktorá garantuje investície spoločnosti Volvo na Slovensku aj v prípade zmeny vlády. „Nedávno sa mňa obrátil R. Sulík, aby som podpísal politickú deklaráciu garantujúcu,že investícia Volvo na Slovensku bude mať podporu aj po parlamentných voľbách a zmene vlády. Podpísal som to,“ píše Fico.

 

Naštartovanie regiónu

Rýchly odhad analytikov hovorí, že investícia by mala dvihnúť rast slovenského hrubého domáceho produktu o 1%, pričom aj samotný nábeh výroby by mohol prispieť 1% k rastu. Zároveň fabrika prispeje k ekonomickému rastu a pomôže najmenej rozvinutým okresom, ktoré sa nachádzajú v tejto časti Slovenska. Spravidla štatistiky hovoria, že jedno pracovné miesto v automobilke spôsobí vytvorenie ďalších šiestich na Slovensku.

 

Príchod investora môže výrazne ovplyvňovať aj zvyšovanie priemernej mzdy v regióne. Platy v slovenských automobilkách sa rôznia od oblasti či pozície. Volvo Cars vo svojej fabrike sľubuje platy v rozmedzí 1000-2000 eur. Problémom môže byť hľadanie kvalitnej pracovnej sily, ktorej je pre migráciu obyvateľstva za prácou v regióne nedostatok.

 

Zaujímavosťou je, že Volvo Cars ma ambíciu stať sa do roku 2025 uhlíkovo neutrálnou značkou. Vo svojich automobilkách chce využívať iba klimaticky neutrálnu energiu na uhlíkovo neutrálne procesy. Môžeme očakávať, že pri Košiciach pôjde o najmodernejší a najekologickejší závod, ktorý bude najlepším príkladom ako udržateľne a efektívne vyrábať prémiové elektrické vozidlá. Svojimi plánmi cieli na najvyššie globálne štandardy energie a environmentálnej efektivity, čo prináša slovenskému automobilovému sektoru aj dlhodobejšiu perspektívu.

 

Zatiaľ nie je oficiálne známe aké typy elektromobilov bude Volvo vyrábať v novej modernej a ekologickej fabrike pri Košiciach. Nakoľko skupina patrí pod väčší nadnárodný koncern Zhejiang Geely Holding Group s centrálou v Číne môžeme očakávať výrobu rôznych ďalších značiek elektromobilov ako Lotus, Lynk & Co či Polestar. Nechajme sa prekvapiť čo ďalšie prinesie príchod piatej automobilky na Slovensko.

 

 

 

 

volvo-xc60-vyroba-v-cine-clanokW.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

citroen-znacka.jpg

Citroën značka: jej vznik, historické modely a súčasnosť

Od revolučných začiatkov v rukách André Citroëna v roku 1919 až po dnešné moderné dizajny, značka Citroën neustále definuje inováciu a štýl v automobilovom priemysle. Každý model nosí pečať jeho dedičstva a aj preto sa Citroën stal synonymom pre kreativitu a technologický pokrok. Čo všetko ponúka...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS