Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Filter AdBlue a jeho funkcia v systéme SCR

Je vedecky dokázané, že vozidlá so vznetovým (dieslovým) motorom vypúšťajú nadmerné emisie NOx (oxidy dusíka), čím výrazne prispievajú k znečisťovaniu životného prostredia a spôsobujú zdravotné problémy (najmä respiračné ochorenia). Európska únia sa od roku 1992 snaží prostredníctvom emisných noriem zlepšovať kvalitu ovzdušia. Od 1. septembra 2014 je platná emisná norma Euro 6, ktorej cieľom bolo znížiť výfukové plyny práve vznetových motorov. Na splnenie týchto cieľov začali výrobcovia áut zavádzať do automobilov selektívnu katalytickú redukciu (SCR), ktorá s používaním kvapaliny známej ako AdBlue dokáže znižovať množstvo NOx.

Systém SCR a kvapalina AdBlue

 

Systém SCR (selektívna katalytická redukcia) pracuje vo vozidlách s roztokom zloženým z 32,5% močoviny a 67,5% demineralizovanej vody. Táto kvapalina je tiež známa ako AdBlue, ktorá nie je zdravotne škodlivá, pretože je biologicky odbúrateľná, netoxická a rozpustná vo vode. Hrdlo nádrže AdBlue nájdete v automobiloch hneď vedľa nádrže na naftu, alebo v prípade starších áut v kufri. V prípade, že neviete, kvapalinu je možné doplniť na všetkých čerpacích staniciach (balenie 5 alebo 10 litrov, či samotná výdajná pištoľ). 

 

Pri systéme selektívnej katalytickej redukcie prejdú výfukové plyny najskôr DPF filtrom (filter pevných častíc), ktorý ich očistí od sadzí. Následne je do očistených výfukových plynov prúdiacich ku katalyzátoru vstrekovaná kvapalina AdBlue. Za prítomnosti vysokej teploty a vody dochádza najprv k rozkladu na oxid uhličitý (CO2) a amoniak (NH3). 

 

Vzniknutý amoniak ďalej reaguje s oxidmi dusíka, ktoré vznikajú pri spaľovaní nafty v motore. Konečným výsledkom chemickej reakcie je dusík NH2 a vodná para, ktoré sú zdravotne neškodnými plynmi. Celý tento proces nazývame ako selektívna katalytická redukcia, ktorej cieľom je znižovať oxidy dusíka vo výfukových plynov naftových motorov. 

 

Funkcia filtra AdBlue (filtra močoviny)

 

Každý systém SCR je vybavený filtrom AdBlue (filtrom močoviny), ktorý zabraňuje vnikaniu nečistôt obsiahnutých v kvapaline AdBlue do systému. Je tak zabezpečená funkčnosť a životnosť celého SCR. Kvapalina AdBlue sa vstrekuje prostredníctvom pumpy (alebo vstrekovacej dýzy), kde sa spomínaný filter AdBlue nachádza. Medzi významných výrobcov filtrov AdBlue patrí značka MANN-Filter, ktorú máme skladom za výborné ceny. 

 

Netreba zabúdať, že filter je spotrebným dielom, a preto je ho potrebné pravidelne meniť (presné údaje výmeny nájdete v servisnej knižke vášho vozidla). Ak sa filter nevymení, keď je to potrebné, môže sa v chladnejších mesiacoch pri nižších teplotách stať, že redukčné činidlo AdBlue nebude pridávať správne (činidlo obsahuje vodu, ktorá v čiastočne kryštalickom stave nebude schopná cez filter prejsť). 

 

Upchaté alebo staré filtre AdBlue môžu spôsobiť blokovanie štartu alebo zníženie výkonu automobilu. V takomto prípade je potrebné akútne navštíviť najbližší autoservis a problém vyriešiť. 

 

U nás si môžete objednať Adblue kvapalinu a AdBlue filtre. V prípade potreby a poradenstva nás neváhajte kontaktovať, sme tu pre vás! 

Filter AdBlue a jeho funkcia v systéme SCR.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

skoda-znacka.jpg

Škoda značka: vznik, história a všetky modely po súčasnosť

Jedna z najznámejších značiek u nás aj v susednej Českej republike a s bohatou históriou. Áno, reč je o českej značke Škoda, ktorá sa od svojho vzniku na konci 19. storočia neustále vyvíja a v súčasnosti ponúka širokú paletu modelov od malých mestských vozidiel až po luxusné sedany. Poďte sa...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS