Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Dolievanie oleja: na čo by ste nemali zabudnúť?

Motorový olej je potrebný na to, aby motor mohol správne fungovať. Jeho úlohou je premazávanie všetkých pohyblivých častí a ich bezproblémový chod. Nie všetci vedia, že slúži aj ako tesnenie medzi piestami a valcami, na chladenie motora a odstraňuje zvyšky po horení paliva a kovové piliny z opotrebenia materiálu. Výmenu oleja je potrebné nechať na profesionálov v servise, no jeho doplnenie alebo doliatie by ste mali zvládnuť vo vlastnej réžii. Prečo je potrebné olej dolievať a ako na to? Dozviete sa v tomto článku.

Ako skontrolovať hladinu oleja?

 

Každé auto pri jazde spotrebováva olej. Staršie autá spotrebovávajú viac oleja, zatiaľ čo nové menej. Väčšina áut má na palubovej doske kontrolku oleja, ktorá sa rozsvieti hneď ako senzory zaregistrujú príliš nízku hladinu. V prípade, že takúto kontrolku nemáte, je potrebné odčítať hladinu oleja z mierky.

 

Na zmeranie hladiny cez mierku je potrebné, aby auto stálo na rovnom povrchu a od vypnutia by ste mali počkať približne 20 – 30 minút (meranie hneď po vypnutí je chybné). Po zdvihnutí kapoty je potrebné nájsť tzv. sondu, ktorú následne utrite od oleja. Potom sondu vráťte späť a znova ju vytiahnite. Každá sonda má minimálnu a maximálnu mieru. Hladina motorového oleja by mala byť v tomto rozmedzí. Obávať by ste sa mali v prípade, že je olej pod minimálnou hodnotou alebo je sonda po vytiahnutí úplne suchá. 

 

Množstvo oleja, ktoré je potrebné doplniť závisí od aktuálnej hladiny a presné údaje nájdete v manuáli k autu. Medzi maximálnou a minimálnou hodnotou na sonde je rozdiel približne jeden liter. Olej je potrebné dolievať pomaly a počkať niekoľko minút, aby vtiekol do olejovej vane a usadil sa pred ďalším meraním.

 

Príliš veľa vs. príliš malo oleja

 

Pri dolievaní oleja dávajte pozor, aby ste to neprehnali. Príliš veľa oleja môže motor poškodiť a jeho oprava môže byť nákladná. Olej pri preliatí môže speniť a stratiť mazacie schopnosti. Zároveň jeho príliš veľké množstvo môže uniknúť cez tesnenia a dostať sa do nasávania. Pokiaľ olej prelejete o centimeter a vyššie, motor radšej ani neštartujte (je potrebné ho vypustiť). 

 

Príliš málo oleja v motore môže poškodzovať piesty a viesť k zadretiu motora. Bez dostatočného mazania vo valci vzniká obrovské trenie čo výrazne zvyšuje teplotu. V extrémnom prípade sa teplota vo vnútri valca zvýši natoľko, že piest sa doslova pripečie na stenu valca. Motor sa zastaví, ojnica sa môže odtrhnúť, kľukový hriadeľ a ojničné ložiská sa zdeformujú. To v podstate znamená nezvratné poškodenie.

 

Ako vybrať správny olej?

 

Informáciu o tom, ktorý olej potrebujete, nájdete v manuáli k vozidlu, motorovom priestore, servisnej knižke alebo na vnútornej strane stĺpika dverí. Odporúčame používať uvedený typ, aby ste predišli škodám. 

 

Je tu ešte ďalšia možnosť a to je tá úplne najlepšia - kontaktovať našu podporu a my vám vyberieme olej na mieru ako keď vám krajčír ušije oblek. 

Dolievanie oleja.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

co-je-dpf-filter.jpg

Čo je DPF filter, ako funguje, jeho problémy a možné čistenie

DPF filter, známy aj ako filter pevných častíc, predstavuje kľúčovú súčasť v systéme výfukových plynov moderných benzínových aj naftových motorov. Slúži na zachytávanie a odstraňovanie pevných častíc a sadzí zo spaľovania paliva a je nevyhnutný pre zlepšenie ekologickej prevádzky aj pre splnenie...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS