Leto nám pomaly končí ale my máme stále radi naše vozidlá a preto sa o nich postaráme. Radi vám s tým pomôžeme :)

Kategórie

ikonky-kvalita-vitaz-autodoplnky-e7314114.png

ikonky-kvalita-finalista-auto-moto-61ceca37.png

saec-new.png

Ceny jazdených áut už 5 mesiacov stagnujú!

Áno, je to tak! Aj napriek prebiehajúcej inflácii a rôznym ďalším krízam, ktoré v tomto období zasiahli snáď každého z nás, ceny jazdených áut na Slovensku stagnujú. Tento trend sa na slovenskom sekundárnom trhu deje už od apríla tohto roka. Cenový medián sa zastavil na hranici 7 500 eur. Globálne problémy však spôsobili prehĺbenie cenových rozdielov medzi benzínovými a naftovými verziami. Zaujímavé sú okrem iného rozdiely v jednotlivých regiónoch. Poďte sa spolu s nami pozrieť ako to vyzerá na trhu s jazdenkami.

Regionálne cenové rozdiely

Najdrahšie si ojazdené auto kúpite tradične v Bratislavskom kraji. Je však potrebné spomenúť, že v danej oblasti sú ponúkané ojazdené automobily priemerne najmladšie. Najnižšie ceny sú v Košickom kraji, najstaršie jazdené vozidlá sú v ponuke v Trenčianskom kraji. Vyplýva to z analýzy trhu Barometer, ktorú pravidelne realizuje spoločnosť AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.

 

„Potvrdzuje sa to, že ojazdené autá dosiahli určitý cenový strop, okolo ktorého sa držia už päť mesiacov. Júl je v prostredí ojazdených áut tradične mesiacom, kedy sa veľkí hráči na trhu snažia motivovať zákazníkov k nákupu aj v dobe dovoleniek a ceny obvykle znížia. Aj napriek medziročnej miere inflácie presahujúcej 11 % je teda pozitívne, že ceny ojazdených áut päť mesiacov nevzrástli nad aprílovú úroveň. Tento doterajší vývoj sa už dá považovať za trend,“  hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.

 

„Naše predikcie cenovej stagnácie a prípadného poklesu cien ojazdených áut sa potvrdili. Na celkové hodnotenie je síce ešte skoro, pretože až so začiatkom druhej tohtoročnej hlavnej sezóny v septembri uvidíme, či išlo iba o výkyv spojený s letom a dovolenkami, alebo nastupujúci trend. Každopádne, klesajúce ceny modelov ojazdených vozidiel rozhodne prospejú. Domácnosti sú už tak silne zaťažené napríklad rastom nákladov na energie, palivá alebo potraviny a pokles cien vozidiel im uľahčí rozhodovanie, či svoj vozový park obmení,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.

 

Medián ceny sa napríklad v Bratislave blíži k sume 11 500 eur, ale ojazdené vozidlá sú v priemere 7,3 roka staré. V Trenčianskom kraji sa priemerný vek vozidiel pohybuje okolo 12,1 roka a cenový medián okolo 6 500 eur. 

 

Najčastejšie ponúkané vozidlá

Najčastejšie ponúkaným modelom ojazdeného vozidla na slovenskom trhu bola v auguste tradične Škoda Octavia, ktorých medzimesačne pribudlo 99 a v ponuke ich tak bolo 3 491. Nasledovala Škoda Fabia (1 949 áut), tretie miesto obsadil Volkswagen Golf (1 889 áut). V prvej päťke sa umiestnili ešte Volkswagen Passat (1 707) a Škoda Superb (1 247). Stredná hodnota veku áut sa v auguste oproti júlu nezmenila a stále je na úrovni 10,7 roka. Tachometer ponúkaných áut najčastejšie ukazoval hodnotu 170 000 km. V ponuke bolo v auguste 448 vozidiel s hybridným pohonom a 202 čistých elektromobilov, medzimesačne o 69 viac. Slovenský sekundárny trh s vozidlami v poslednej dobe starne a ponúkané vozidlá majú najazdených viac kilometrov, než mávali v posledných rokoch

 

Ceny sa pri niektorých top modeloch pohli mierne nadol. Napríklad cenový medián Škody Superb klesol oproti minulému mesiacu o 200 eur na 15 500 eur. Taktiež cena obľúbeného Volkswagenu Passat klesla približne o 200 eur na 7 800 eur. V miernej zľave 190 eur si viete zaobstarať obľúbené BMW 3, kde bola cena v júni minulého roku 6 200 eur, momentálne je cenový medián na 6 010 eurách. 

 

Naftové verzus benzínové autá

Zaujímavý je vývoj cien podľa paliva, ktoré ojazdené auto využíva. Momentálna situácia spôsobuje vyšší dopyt po úspornejších autách s naftovým motorom. To tlačí na ich ceny. Rozdiel cien benzínového a naftového auta sa ešte vo februári pohyboval pri rovnakom modeli s podobnou výbavou na úrovni 1 000 eur. V auguste sa však rozdiel strednej hodnoty cien týchto áut vyšplhal až na 1 700 eur.

 

Cena áut s naftovým motorom sa drží na najvyššej úrovni 9 200 eur (nárast od januára o 11%). Naopak cena benzínových vozidiel od začiatku roka narástla o približne 600 eur. V neprospech dieslových áut hovorí aj ich väčší nájazd. Ten je nad hranicou 190 000 kilometrov, čo je o 80 000 kilometrov viac ako v prípade benzínových vozidiel. 

 

Napríklad ojazdenú Škodu Octavia si v benzínovej verzii viete zaobstarať za strednú hodnotu ceny 5 600 eur. V naftovom prevedení je jej cena 7 395 eur, a to aj napriek tomu, že bude mať najazdených o 40 000 kilometrov viac. Nie pri všetkých značkách a modeloch je naftové prevedenie drahšie. Napríklad Volkswagen Golf v prípade benzínového prevedenia stojí 7 000 eur a v prípade nafty 5 495 eur, ako uvádzajú dostupné aktuálne štatistiky. 

 

 

10best-cars-group-cropped-1542126037.jpg
 

saec-new.png             ikonky-kvalita-vitaz-autodoplnky-e7314114.png

 

 

 

Stratí Max Verstappen minuloročný titul?.jpg

Stratí Max Verstappen minuloročný titul?

Po kontroverznom zakončení minuloročnej sezóny v Abu Dhabi tu máme ďalší škandál vo svete Formuly 1. Pred Veľkou cenou Singapuru začali kolovať informácie, že dva tímy prekročili v sezóne 2021 rozpočtový strop. FIA ešte neprezentovala oficiálne výsledky pripravovanej analýzy, no unikli...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS
OK, súhlasím

Príslušným nastavením vášho webového prehliadača vyjadrujete súhlas, resp. nesúhlas s využívaním cookies pri návšteve našej webovej stránky. Cookies nám pomáhajú pri zabezpečení kvalitných služieb. Zablokovanie týchto súborov môže viesť k nesprávnemu, resp. neúplnému nastaveniu parametrov fungovania niektorých služieb. Viac informácii.