Vaše vozidlo volá po našich produktoch? Odkryte tajné ingrediencie pre maximálny výkon!

Kategórie

 

shop-roku-02.png

shop-roku-01.png

saec-new.png

Bentley Mulliner Batur alebo ukážka elektrickej budúcnosti

Po prvý krát po dlhom čase budú nové autá britskej značky Bentley vyzerať trochu inak, ako sme zvyknutí. Nové kupé Bentley Mulliner Batur, ktoré bolo predstavené v priebehu tohto týždňa v Monterey v Kalifornii, je ukážkou toho, ako budú vyzerať všetky nasledujúce modely. Nový automobil svojím vzhľadom niekoľkými prvkami vzdoruje súčasnému dizajnovému jazyku značky. Týmto spôsobom sa Bentley pomaly ale isto pripravuje na elektromobilitu. Rozhodlo sa však ešte rozlúčiť so spaľovacími motormi vo veľkom štýle! Batur je totiž posledný model z britského Crewe, ktorý ma pod kapotou dvanásťalcový motor!

Tvár odpočívajúcej šelmy

bentley-mulliner-batur-alebo-ukazka-elektrickej-buducnosti-2.jpg

Rovnako ako starší model Bacalar, aj Batur dostal pomenovanie podľa prírodného zdroja vody. Konkrétne ide o vulkanické jazero Batur na ostrove Bali s hĺbkou až 88 metrov. Zaujímavosťou je tiež, že bolo sľúbených len 18 ručne vyrábaných exemplárov, ktoré budú vyrábané v úzkej spolupráci so zákazníkom. K dispozícii bude široká škála farebných prevedení a bohatý zoznam dekoračných prvkov (napr. chróm, hliník, karbón alebo dokonca titán). 

 

Zaujímavo a celkom nezvyklo na nás pôsobí design nového modelu, ktorý je vskutku originálny. S ním sa vyhral riaditeľ designu Andreas Mindt so svojím tímom. Britská značka označuje nový design ako „ postoj odpočívajúcej šelmy: predstavte si leva alebo tigra ležiaceho nízko v útočnej pozícii vo vysokej tráve“. Ide tak o symbol prieniku elegancie a ohromnej sily. 

bentley-mulliner-batur-alebo-ukazka-elektrickej-buducnosti-3.jpg

Prednú masku štandardne, ako to u značky Bentley býva, charakterituje rozmerná maska chladiča. Zmenou prešli predné svetlá, ktoré sú v tvare slzy, a sú radikálnym odklonom od veľkých kruhových svetiel. Zachované ostali typické proporcie, kedy sa optická hmotnosť vozidla sústreďuje na zadné kolesá. Kabína je opäť posunutá vzad a pred ňou je dominantná dlhá predná kapota. Bentley ju nazvalo „nekonečnou kapotou“, pretože je lemovaná chrómovou linkou, ktorá sa ťahá až po koniec spodného okraja okien. Bočný profil príjemne pripomína muscle car pričom zaoblená zadná časť modelu je mäkšia a organickejšia než hranatejšie línie staršieho Continentalu GT. 

 

Zmenou prešli aj zadné svetlá, ktoré sú umiestnené po okrajoch aktívneho spojlera. Odvážnymi sú aj ostré bočné prelisy či bohato modelované čierne prahy. Bentley Batur prišiel aj s jedinečným tvarom 22 palcových kovaných kolies, ktoré pri inom modely nenájdeme. Jedinými designovými prvkami, ktoré ostali zachovalé zo starších modelov, sú vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí. Tieto komponenty obsahujú príliš veľa snímačov na to, aby bolo ekonomicky rentabilné vytvoriť nové.

 

Kabína z udržateľných materiálov

bentley-mulliner-batur-alebo-ukazka-elektrickej-buducnosti-4.jpg

Interiér Bentley Batur nie je dramaticky odlišný tak ako exteriér. Kabína si zachováva svoju identitu v štýle britskej značky s aktualizovanými materiálmi prispôsobenými preferovanému štýlu každého zákazníka (všetko s ohľadom na životné prostredie). 

 

V kabíne Batur sú k dispozícii tri možnosti udržateľných materiálov. Na výber je nízkouhlíková koža zo Škótska (šetrnosť k životnému prostrediu aj v rámci dovozu), udržateľná koža z Talianska alebo umelá koža Dinamica evokujúca semiš. Koberce sú vyrobené z recyklovanej priadze, s čím prichádza spoločnosť prvý krát. Namiesto uhlíkových vlákien používa Bentley kompozit z prírodných vlákien, ako ekologická alternatíva ku karbónu. 

bentley-mulliner-batur-alebo-ukazka-elektrickej-buducnosti-5.jpg

bentley-mulliner-batur-alebo-ukazka-elektrickej-buducnosti-6.jpg

Zákazníci si môžu vyberať z titánového alebo zlatého povrchu niektorých ovládačov. V ponuke je dokonca možnosť s 18 karátovým zlatom. Farebné prevedenie kabíny je vcelku odvážne a je v kombinácii čiernej, červenej a oranžovej kože. Palubná doska je obložená lesklou čiernou dyhou a nachádza sa na nej grafické zobrazenie frekvencie, ktorá je zvukovou stopou motora. Ďalšie kovové prvky v interiéri sú zmesou eloxovaného hliníka a saténového titánu. 

bentley-mulliner-batur-alebo-ukazka-elektrickej-buducnosti-7.jpg

 

Vulkanická sila pod kapotou

 

Pod kapotou vulkanicky nazvaného modelu sa ukrýva vulkanická sila. Ikonický 12 valec 6,0 litrový W12 s dvojicou turbodúchadiel bol posilnený o 40% zatiaľ čo spotreba bola znížená o 25%. Veľká časť modelu Batur je zameraná na budúcnosť, no to čo je pod kapotou je už súčasťou minulosti Bentley. Značka sa pripravuje na svoj prvý elektromobil, ktorý by mal byť predstavený v roku 2025. 

 

Výkon bol zvýšený až na neuveriteľných 729 koní(1 000 Nm krútiaci moment), čo je o 79 koní viac ako pri staršom modely Continental GT Speed. Nič silnejšie zatiaľ Bentley nevyrobilo. K dispozícii je 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Vodič ma na výber jazdné režimy Sport, Bentley, Custom a Comfort. Každý režim mení charakteristiku pruženia, reakcie motora a prevodovky až po samotný zvukový prejav. Skrotiť šelmu pomáhajú karbónovo-silikónové brzdy s priemerom 440 mm. 

 

Zatúžili ste po novom super aute značky Bentley? Žiaľ máte smolu! Všetkých 18 plánovaných automobilov už pozná svojich majiteľov. Nehovoriac o tom, že nový Batur začína na cenovke 2 milióny dolárov. Autá by sa k svojim majiteľom mali postupne dostávať začiatkom roka 2023 a budú ručne vyrábané v továrni v britskom Crewe. 

Bentley Mulliner Batur alebo ukážka elektrickej budúcnosti 1.jpg
 

saec-new.pngshop-roku-01.png             shop-roku-02.png

 

 

co-je-dpf-filter.jpg

Čo je DPF filter, ako funguje, jeho problémy a možné čistenie

DPF filter, známy aj ako filter pevných častíc, predstavuje kľúčovú súčasť v systéme výfukových plynov moderných benzínových aj naftových motorov. Slúži na zachytávanie a odstraňovanie pevných častíc a sadzí zo spaľovania paliva a je nevyhnutný pre zlepšenie ekologickej prevádzky aj pre splnenie...

© Copyright 2015 ERING s.r.o. Všetky práva vyhradené. web generuje redakčný systém WEB CMS